پژمان شاهوردی از بروجرد نمایش «چند ماهی عاشق »را به اجرای خیابانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر آورد.

شاهوردی کارگردان نمایش «چند ماهی عاشق » در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ در خصوص ماهیت داستان این نمایش گفت: در عملیات کربلا 4 قواصی بروجردی بود که در کودکی از آب میترسید، اما در زمان جنگ و روزهایی که بسیاری از مردم به جبهه های جنگ میرفتند او نیز به فکر رفتن به جبهه افتاد.

وی ادامه داد: مرتضی حسینی شهید قواص بروجردی نیز، تصمیم گرفت تا با ترس های خود مقابله کند، ضمن مخالفت همه ی اطرافیان که نسبت به ترس و فوبیای او مطلع بودند، به جنگ رفت و در عملیات کربلا 4 با دست بسته غرق ، و به شهادت رسید.

کارگردان نمایش «چند ماهی عاشق »  افزود: وقتی که شهید مرتضی حسینی را تفحص کردند، و به بروجرد برگشت، وارد زندگیشان شدم، تحقیق کردم و نسبت به آن دینی داشتم که باید ادا می شد، سعی کردم با به تصویر کشیدن آن در قالب یک تئاتر خیابانی این دین را ادا کنم.

شاهوردی گفت: در تئاتر چند ماهی عاشق، تصویر و روایت گری مکمل یکدیگرند و سعی کرده ایم، به دور از شعار زدگی و کلیشه ها نگاه جدیدی به تئاتر خیابانی داشته باشیم.

وی در خصوص تجربه هایش از حضور در این جشنواره افزود: کار ما 5 بازیگر دارد و این پنجمین باری است که به جشنواره فتح خرمشهر می آیم.

کارگردان نمایش «چند ماهی عاشق »  ادامه داد: اگر به لوگوی جشنواره دقت کنیم و نسبت به فراخوان جشنواره مان دقت کنیم میتوانیم کارهایی در خور و شان این جشنواره ارائه دهیم، چرا که ماهیت جشنواره فتح خرمشهر مشخص است. اما متاسفانه هدف گزاری مشخصی ندارد.

انتهای پیام/ د

برگزاری  بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

برچسب ها: جشنواره ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.