مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: عید سعید قربان نماد اوج بندگی است.

عید قربان به عنوان نمادی از اوج بندگی شناخته می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان روز بزرگی برای مسلمانان است و به عنوان نمادی از اوج بندگی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به درس بزرگی که حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) در این روز به جهانیان داد، اضافه کرد: بندگی خداوند و مقدم داشتن دستورات الهی از شیرین‌ترین کار‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل در این روز ثابت کردند که نه تنها باید عبد خدا بود بلکه انجام وظایف و تکالیف دینی باید همواره با اخلاص توأم باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم با کمال میل و تواضع برای اجرای امر خداوند مبنی بر قربانی کردن فرزندش اقدام می‌کند، افزود: حضرت ابراهیم در این حرکت خود دستور خداوند را بر فرزندش مقدم می‌دارد و حضرت اسماعیل نیز با تربیت خوبی که توسط پدر یافته است، با ادب و اخلاص این موضوع را می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان اینکه پدر و پسر هر دو رضا و دستور خداوند را بر عشق و عاطفه پدری و فرزندی مقدم می‌دارند، اضافه کرد: حضرت ابراهیم و اسماعیل هر دو از این آزمون الهی موفق بیرون می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در این صحنه ذبیحه‌ای را به جای حضرت اسماعیل قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: قربانی کردن از جمله اعمال نیکی از است که به عنوان مستحب در روز عید قربان سفارش شده است.

انتهای پیام/م

عید سعید قربان نماد اوج بندگی است

برچسب ها: ائمه اطهار ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.