با حضور باشکوه مردم

نماز عید سعید قربان در اردبیل برگزار شد

نماز عید سعید قربان با حضور باشکوه مردم در پیاده راه شهیدگاه اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ امروز و همزمان با سایر نقاط کشور نماز عید سعید قربان با حضور پرشکوه مردم و با امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در پیاده راه شهیدگاه اردبیل برگزار شد.

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز عید قربان در اردبیل، اظهار کرد: در دین‌ دو عید داریم یکی عید سعید فطر که پس از یک ماه روزه گرفتن علاوه بر درک فقرا به دستور خداوند متعال عمل می‌کنیم و دیگری عید قربان است که حاجیان در خانه خدا و سایر مسلمانان جهان در کشورهای خود با دست کشیدن از دلبستگی‌های دنیوی و شکستن بت‌های وجود به اعمال این عید بزرگ می‌پردازند، امیدوارم لایق باشیم به گفته خداوند لبیک بگوییم حتی اگر قربانی کردن اسماعیل‌ وجودمان باشد.

وی افزود:در قرآن به جایگاه والای پدر تاکید شده است و توصیه‌های بسیاری از جانب خداوند متعال در تکریم مقام پدر در جامعه و خانواده شده است.در کلام الله مجید خداوند متعال حضرت ابراهیم را به عنوان پدر به ما معرفی کرده است خداوند از این دستور هدف بزرگی را به ما گوش‌زد می‌کند که ما فرزندان باید از خلیل الله درس و الگوی مناسب بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: حاجیان ایرانی حج واقعی و درست را به عمل می آورند به دلیل اینکه در حج به عملی که خداوند در قرآن چندین بار اشاره کرده یعنی برائت از مشرکین به درستی عمل می‌ شود.

عاملی، ادامه داد: برائت از مشرکین وظیفه همه مسلمین جهان می باشد چیزی که وهابیت به شدت از آن ترس دارند و مفتی وهابی بارها این عمل را یکی از اعمال کفار نامیده ولی درک و عقل این را ندارند که این عمل فرموده خداوند است.

وی افزود:زمامداران بیت الله الحرام با همکاری کشورهای اروپایی و آمریکایی از ریختن خون مظلومان بی دفاع یمن سیراب نمی‌شوند و بلاخره روزی در خون‌های ریخته شده غرق و هلاک خواهند شد.کسانی در جایگاه پیغمبر نماز می‌خوانند و کلید‌دار خانه خداوند می باشند که به معنای واقعی نجاست هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.