صدر اعظم آلمان اعلام کرد در ایجاد کانال‌های پرداخت مستقل از آمریکا برای ایران مشکلاتی وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان چهارشنبه در کنفرانس مشترک خبری با رئیس جمهور آنگولا  گفت در ایجاد کانال‌های پرداخت مستقل از آمریکا (داخل یا خارج از سامانه انتقال مالی سوئیفت) برای ایران مشکلاتی وجود دارد.

آنگلا مرکل تصریح کرد: «در مورد انجام تراکنش‌های مالی مستقل از آمریکا به طور خاص در مورد ایران باید بگویم در این زمینه مشخصا چند مشکل وجود دارد که اصلا جای بحث ندارد. اما از طرف دیگر ما این را هم می‌دانیم که تامین مالی تروریسم به طور مثال از طریق شبکه تبادل بین بانکی جهانی (سوئیفت) از اهمیت تعیین کننده‌ای برخوردار است و ما در این زمینه به مشارکت بسیار نزدیک با آمریکا نیاز داریم و به ویژه، در کل انجام همکاری‌های امنیتی برای ما فوق العاده، مفید و کمک حال است و به همین خاطر است که اساسا این شرایط از نظر من بسیار جدی و مهم است.»

مرکل افزود: مناسبات بین آمریکا و اروپا تغییر کرده است و اتحادیه اروپا باید مسئولیت‌های بیشتری را بپذیرد و سرنوشت اروپا باید در دستان اروپایی‌ها باشد.

او همچنین در واکنش به انتشار مقاله اخیر هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان (در روزنامه اقتصادی هندلس‌بلات آلمان) گفت: من این مقاله را خواندم. این مقاله، اصلا مقاله‌ای نبود که با هماهنگی (دولت آلمان) منتشر شده باشد و تنها حاوی نظر شخصی وزیر خارجه آلمان بوده است. آنچه را می‌توانم در این ارتباط به شیوه‌ای دیگر بیان کنم آن است که طبعا مناسبات دو سوی اقیانوس اطلس، تغییر کرده اند و لازم است تا ما دیگر خودمان مسئولیت‌های بیشتری را بپذیریم.

مرکل همچنین افزود: امروز سرنوشت اروپا همان طور که قبلا نیز گفتم باید در دستان خودش باشد. رویکرد ما همکاری‌های مبتنی بر چند جانبه‌گرایی است. برای من بسیار مهم است که بگویم در‌های چند جانبه‌گرایی و پیوستن به کلیه توافقنامه‌های بین المللی همواره بر روی آمریکا باز است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار