معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تحریم‌های واشنگتن علیه کشورش به انتقاد شدید از سیاست خارجی دولت آمریکا پرداخت.

ریابکوف: رویکرد آمریکا در حل مسائل بین المللی پیروی از اصل «هر چه بدتر بهتر» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه به شدت سیاست خارجی واشنگتن را مورد انتقاد قرار داد.

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: همانند همیشه نه شواهدی (برای ادعاهای واشنگتن) وجود دارد و نه پایه و اساسی برای آنها. تنها برخی دلایل مخرب در این باره وجود دارد. آنها از اصل « هر چه بدتر بهتر» استفاده می‌کنند. آنچه که آنها در واشنگتن به عنوان پیشرفت در روابط دو جانبه آمریکا و روسیه درباره‌اش صحبت می‌کنند، کدام نوع از پیشرفت است؟

ریابکوف همچنین به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه روسیه بر سر ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس در انگلیس اشاره کرد. معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد واشنگتن در تلاش بوده است تا سیاست تحریمی خود را از طریق نهادهای سازمان ملل پیش برده و تاکید کرد واشنگتن نتوانسته است در این راه به موفقیتی دست یابد.

ریابکوف تاکید کرد: ما با کار کردن روشمند بر روی دستورالعمل سازنده با رویکرد تهاجمی، کورکورانه و سخت آمریکا برای حل مسائل دو جانبه و بین المللی مقابله خواهیم کرد. ما به تحریم‌های آمریکا پاسخ داده‌ایم و به آنها به روشی که به منافع روسیه آسیبی نزد باز هم پاسخ خواهیم داد.

 در اوایل ماه آگوست، آمریکا دور جدیدی از تحریم‌های ضد روسی خود را به بهانه مسمومیت مامور سابق اطلاعاتی روسیه در ماه مارس در شهر سالزبری انگلیس اعلام کرد. تحریم‌های جدید آمریکا صادرات وسایل برقی را به مسکو ممنوع کرد.

با این حال نه واشنگتن و نه لندن هیچ مدرکی دال بر نقش روسیه در مسمومیت اسکریپال ارائه ندادند.

وزارت بازرگانی روسیه نیز اوایل امروز اعلام تحریم‌های یکجانبه واشنگتن همه حتی کشورهای حامی اقدامات آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

انتقاد معاون وزیر امور خارجه روسیه از تحریم‌های آمریکا

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار