در آستانه عملیات بزرگ آزادسازی ادلب، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، دولت سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد.

جان بولتون: پاسخ آمریکا به استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی شدید خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، دولت سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد.

در آستانه عملیات آزادسازی استان ادلب، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری رویترز ادعا کرد اگر نیروهای دولتی سوریه در استان ادلب از سلاح شیمیایی استفاده کنند، پاسخ آمریکا شدید خواهد بود.

پیش از این نیز هنگام عملیات‌های راهبردی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت علیه گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف، حامیان غربی تروریست‌ها اقدام به فضاسازی رسانه‌ای سنگین علیه ارتش سوریه کردند. آمریکا و متحدان غربی‌اش برای جلوگیری از شکست تروریست‌ها تاکنون دو بار به بهانه بی‌اساس استفاده نیروهای سوری از سلاح شیمیایی علیه تروریست‌ها، به مواضع ارتش سوریه حمله موشکی کرده‌اند.

جان بولتون در بخش دیگری از سخنان خود درباره تحولات سوریه با ادعای اینکه مسکو در سوریه گرفتار شده و به دنبال سرمایه‌گذاری دیگر کشورها برای بازسازی این کشور جنگ‌زده است، مدعی شد: شرایط کنونی روسیه در سوریه این امکان را در اختیار واشنگتن قرار می‌دهد تا فشارهای خود برای خروج ایران از سوریه را بیشتر کند.

وی در این‌باره تصریح کرد: واشنگتن می‌تواند همکاری با دیگر کشورها در سوریه را بررسی کند، اما پیش‌شرط آن این است که ایران به صورت کامل از سوریه خارج شود.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها مدعی خروج نیروهای ایرانی از سوریه شده‌اند؛ در حالی‌که مقامات ارشد دولت سوریه و روسیه نیز به تکرار تأکید کرده‌اند ایران حضور مستشاری نظامی در سوریه دارد و تهران به درخواست قانونی دولت سوریه در این کشور حضور دارد و حضور نیروهای نظامی دیگر کشورها به‌ویژه آمریکا در خاک سوریه غیرقانونی است و باید این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
اگرآمریکا درسوریه این دفعه دست ازپاخطا کندسوریه ایران مقاومت وروسیه چنان درسی به آنان بدهندکه فرارکرده ودیگرپشت سرشون راهم نگاه نکنند.
آخرین اخبار