رییس پلیس راه استان کرمانشاه از پیش بینی افزایش پنج برابری ترافیک محورهای استان در روزهای پیش رو خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به ترافیک نیمه سنگین در محورهای استان گفت: از امروز(چهارشنبه) و با شروع تعطیلات آخر هفته و از طرفی شروع ماه شهریور که موج سفرهای تابستانی را به همراه دارد شاهد افزایش بیش از پیش ترافیک در محورهای استان خواهیم بود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود ترافیک محورهای استان در روزهای آتی به پنج برابر روزهای عادی سال افزایش یاد.

حیدری از شهریورماه به عنوان ماه خونین جاده‌ها یاد کرد و افزود: تجارب ما نشان می‌دهد همواره بیشترین تلفات و تصادفات در این ماه رخ می‌دهد، چرا که گرمای هوا در این ماه تا حدی شکسته شده و از طرفی بیشتر خانواده تمایل دارند تا پیش از شروع مدارس به سفر بروند و در این شرایط با توجه به شلوغی جاده ها شاهد افزایش آمار تصادفات هستیم.

وی از فوت 43 نفر در شهریورماه سال گذشته در جاده‌های استان خبر داد و افزود: تجربه نشان می‌د‌هد بیشتر فوتی‌ها و مجروحین به صورت خانوادگی دچار سانحه شده اند، چرا که عمده سفرهای این ماه بصورت خانوادگی انجام میشود.

حیدری از بکارگیری 90 تیم محسوس و نامحسوس در سطح محورهای استان خبر داد وافزود: دراین شرایط قطعا پلیس با حساسیت بیشتری محورها را رصد خواهد کرد وبرخوردها تشدید خواهد شد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از بکارگیری 35 دوربین ثابت ثبت تخلفات سرعت و نیز 70 دوربین سیار در محورهای استان جهت رصد تخلفات رانندگی خبر داد.

حیدری سرعت و سبقت غیرمجاز ونیز انحراف به چپ را سه علت اصلی تصادفات استان عنوان کرد و افزود: در همین راستا پلیس با حساسیت ویژه ای این تخلفات را رصد کرده و برای رانندگانی که حرکات مخاطره آمیز داشته باشند علاوه بر اعمال قانون و جریمه، خودروی آنها به مدت 72 ساعت توقیف می‌شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: همچنین برای این رانندگان نمره منفی لحاظ میشود و با دریافت 30 نمره منفی این افراد از رانندگی محروم می‌شوند.

حیدری در ادامه محورهای کرمانشاه- اسلام آبادغرب-حمیل، کرمانشاه-کامیاران، کرمانشاه-بیستون-سنقر و کرمانشاه به سمت روانسر را پرحادثه ترین محورهای استان عنوان کرد وافزود: توصیه می‌شود رانندگانی که با محورهای استان آشنا نیستند حتما در طول روز تردد داشته باشند واز تردد در شب بطور جد اجتناب کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود رانندگان با توجه به وضعیت شلوغی محورها بیش از پیش رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته و از کمربند ایمنی برای خود و سرنشینان خودرو استفاده کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه استفاده از تلفن همراه را عامل بسیاری از حوادث رانندگی دانست و تاکید کرد: رانندگان بطور جد از صحبت باتلفن همراه در حین رانندگی اجتناب کرده و سرنشینان خودرو در صورت مشاهده این مورد از راننده، حتما مانع حرکت خودرو شوند.

حیدری در پایان بر لزوم برنامه ریزی و زمانبندی مناسب برای سفر تاکید کرد و از رانندگان خواست بطور جد از سرعت خودداری کرده و از مسیر سفر لذت ببرند و حتما در فواصل مناسب استراحت لازم را داشته و به طور جد از رانندگی در حالت خواب‌آلودگی اجتناب کنند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

شروع تعطیلات آخر هفته در محورهای مواصلاتی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.