کشف ۳۳۰ تن انواع موادمخدر و روان‌گردان در کشور طی 5 ماه نخست سال 97معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۳۳۲ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مجموع کشفیات طی چهارماه و سه هفته‌ ابتدایی سال جاری ۳۳۲ تن بوده که از این مقدار ۱۲۸۹۰ کیلوگرم آن مربوط به هفته اخیر است.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از مجموع ۱۲۸۹۰ کیلوگرم، مربوط به تریاک به میزان ۱۰۳۹۳ کیلوگرم بوده است که ۸۰.۶ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: همچنین از این میزان، ۱۱۸۷ کیلوگرم حشیش، ۶۶۶ کیلوگرم هروئین، ۱۸ کیلوگرم مرفین، ‏‏ ۱۴ کیلوگرم شیشه، ۱۵۹ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۶۰۳۵ عدد قرص روانگردان و ۶۱۰ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.


بیشتر بخوانید:کشف یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم موادمخدر در شهریار/ ۱۲ سوداگر مرگ دستگیر شدند


هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۳۹۳ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۹.۲ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی افزود: از مجموع ۱۵۹ لیتر مواد پیش‌ساز مکشوفه در این مقطع ۱۵۶ لیتر مربوط به تهران و مابقی مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از مجموع ۶۰۳۵ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۳۴۳۲ عدد مربوط به استان تهران، ۱۵۵۸ عدد استان ایلام، ۵۵۰ عدد استان آذربایجان غربی و مابقی مربوط به استان‌های هرمزگان، گلستان، البرز، همدان، گیلان و خراسان شمالی است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است، گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۳۸۳ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۶ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۳۳۴۲ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۰۲۹ کیلوگرم، تهران با ۹۲۱ کیلوگرم و بوشهر با ۷۴۰ کیلوگرم و فارس با ۵۲۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۳ استان اولویت دار حوزه مقابله در شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور ۶۰.۲ درصد است.

هادی‌نژاد در پایان گفت: طی این مدت، ۱۳۲ دستگاه خودرو، ۴۴ دستگاه موتورسیکلت، ۲ قبضه سلاح و ۲۸ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار