حجت الاسلام شمسی فر گفت: قربانی مهم تر قربانی باطنی و نفس انسان است. انسان باید در این روز نفس خود را برای انجام عبادت و بندگی در راه خدا قربانی کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام شمسی فر ، امام جمعه موقت خرم آباد در خطبه های نماز عید قربان در مصلای الغدیر، ضمن تبریک روز عید سعید قربان گفت: عید قربان عید بندگی است. حکم قربانی کردن در این روز به دو صورت است، قربانی ظاهری و قربانی باطنی، قربانی ظاهری آن قربانی کردن دام در این روز است اما قربانی مهم تر قربانی باطنی و نفس انسان است. انسان باید در این روز نفس خود را برای انجام عبادت و بندگی در راه خدا قربانی کند.

وی در ادامه افزود: بالاترین مردم کسانی هستند که از عبادت خداوند لذت می برند و در ازای این عبادت به آرامش می رسند زیرا عبادت دل ها را آرام می کند.شیطان تنها از طریق نفس می تواند انسان ها را گمراه کند. طبق حدیث امام زمان (عج) که می فرمایند: هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از نشانه های تقوا و ایمان این است که در این مبارک و خجسته، قربانی کنیم و میان نیازمندان تقسیم کنیم.
حجت الاسلام شمسی فر در ادامه گفت: فرصت را غنیمت بشماریم و در این روز قربانی کنیم تا بتوانیم دل مومنی را شاد کنیم که هیچ اجری بالاترین از شاد کردن دل مومن دیگری نیست.

وی گفت: امروزه تمام خونریزی ها در کشور های اسلامی رخ می دهد و در این خونریزی ها حتما آمریکا و اسرائیل حضور دارد و بمب و آتش بر سر مسلمانان را می ریزند. 

وی تصریح کرد: از وظاویف ما این است که دشمن شناسی را در راس کار قرار دهیم . تحریم هایی که چهل سال است بر کشور ما تحمیل کرده اند برای این است که تا جایی که می توانند به مسلمانان صدمه بزنند. امریکا، شیطان بزرک از ما ذلت و بندگی می خواهند ولی ما همه با ایساده ایم تا دشمنان به خواست های پلید خود نرسند.

انتهای پیام/د

برگزاری  نماز عید قربان در مصلای الغدیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.