نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم دولتمردان ما برای بر طرف کردن مشکلات کشور تمام توان خود را به کار بگیرند.

دولتمردان تمام توان خود را برای حل مشکلات کشور به کار بگیرندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت‌الله عبا سعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلی المهدی (عج) زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: عید سعید قربان از جمله مهمترین اعیاد مسلمانان است.

وی افزود: این عید روز بندگی است و روزی است که خداوند متعال بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای ایشان باز کرده است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: عید یعنی بازگشت به اصل انسانیت و عید برای انسان یعنی پیمودن راه تکامل مانند بعثت پیامبر اکرم (ٌص) یا به مانند غدیر خم یا همچون برگزاری مناسک حج و قربانی کردن نفس خود که از پس امتحان بندگی بر آییم.

وی گفت: یکی از مهترین کار‌هایی که در هم اعیاد از جمله عید فطر و عید قربان باید انجام دهیم گفتن گلبانگ تکبیر است، زیرا مسلمانان با گفتن کوبنده و محکم واژه «الله اکبر» می‌توانند قلب ستمدیدگان جهان را شاد کنند و همینطور دشمنان اسلام را ناامید کنند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: پیامبر اسلام (ص) در روایات فرمودند: در روز عید اگر از خانه خارج شدید آنچنان با صلابت تکبیر بگویید که لرزه بر تن تمام دشمنان اسلام بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: حالا نیز همه مسلمانان باید ادامه دهنده این سنت الهی باشند و اگر دیروز حضرت ابراهیم (ع) در برابر فرعون‌های زمان خودش با صدای رسا و محکم تکبیر می‌گفت: امروز ما باید در برابر فرعون‌های زمان خودمان تکبیر بگوییم.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: امیدواریم با تلاش دولتمردان مسائل اقتصادی در کشور هرچه زودتر و به بهترین نحو حل شود تا اجازه سوءاستفاده به دشمنان نظام داده نشود.

وی افزود: بسیاری از مشکلات کشور از طریق مدیریت صحیح و با تدبیر مسئولان قابل حل و برطرف شدن است از همین رو مسئولین باید تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم به کار ببندند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: برای حل مشکلات مردم و دولتمردان باید با تمام توان به فرامین رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و مسئولان نیز با تمام قدرت و با یک اقدام جهادی مشکلات را برطرف کنند تا ان شاء الله از این مشکلات نیز با سربلندی خارج شویم.

انتهای پیام/ع

عید سعید قربان از جمله مهمترین اعیاد مسلمانان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار