فولاد در کوره و نان در تنور

در این شرایط که کسب و کار دشوار است، کسانی هستند که با اراده فولادین شرایط را برای رشد اقتصادی و اشتغال جوانان کشور فراهم می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کارآفرینی و ایجاد کسب ‌و کار از دیدگاه بسیاری از شهروندان مستلزم داشتن شرایط مناسب مالی و تجربه فراوان است، البته شاید پیچیدگی ‌ها و سختی ‌های موفقیت در این عرصه باعث شود تا خیلی ‌ها دست به این خطر نزنند و فرصت و سرمایه خود را در راه ‌های دیگری صرف کنند، اما هستند افرادی که کار را در این عرصه آغاز کرده‌ و به جایگاهی که می‌خواستند رسیده ‌اند.

فولاد در کوره و نان در تنور

عبدالکریم کاظمی، کارآفرین و مدیر شرکت ماشین فولاد جنوب درخصوص زمینه ایجاد کسب و کار برای خود در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: جرقه کارم در سال ۱٣٨۰ در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات نفت و گاز پتروشیمی و نیروگاه ها زده شد و سرمایه اولیه نیز حقوق خودم بود.

وی اظهار کرد: سال ٨۱، نصب ۱٩ دستگاه مشعل در واحد بهره برداری نفت و گاز آغاجاری به گروه ما سپرده شد و به دلیل اینکه قبلا کسی در ایران مشعل های صنعتی نمی ساخت، برای نصب این تجهیزات عازم انگلیس شدیم و در آنجا فردی هندی الاصل به ما وعده فروش این تجهیزات را تحت لیسانس یک شرکت داد.

فولاد در کوره و نان در تنور

کاظمی در ادامه افزود: ما نیز مذاکراتی را با شرکت آغاز کردیم و قرار شد که قسمت هایی از مشعل ها را برای ما بسازند و قسمت هایی را نیز خودمان بسازیم و در ازای پرداخت ۵۴ هزار دلار ٧٣ عدد مشعل و ٩ پنل جرقه زن تحویل بگیریم، اما سیستم موتوری جواب نداد و به کار فرما گفتیم و کارفرما جواب درستی به ما نداد.

مدیر شرکت ماشین فولاد جنوب اذعان داشت: بیکار ننشستیم، جرقه ها را پشت جرقه ها زدیم تا توانستیم آتش شعله ها را روشن کنیم و حتی به تکنولوژی ساخت مشعل نیز دست یابیم و در نتیجه از همان شرکت انگلیسی نیز دعوت کردیم که با ما همکاری کند، ولی به دلیل کم کاری بعدا اخراج شدند.

فولاد در کوره و نان در تنور

وی تصریح کرد: ما توانستیم در یک واحد بهره برداری، زیر مجموعه نفت و گاز مسجد سلیمان در قلعه نار اندیمشک پس از ٣۴ روز تلاش و کار شبانه روزی مشعل های آن را روشن کنیم.

کاظمی گفت: وقتی که از کار خود مطمئن شدیم، تصمیم گرفتیم شرکت خودمان را راه اندازی کنیم که فرایند تایید شرکت به مدت ۵ سال در وزارت نفت به طول انجامید، که البته در این زمان باز هم از کار ننشستیم و برای آموزش در مکان های مختلف مشغول به کار شدیم.

فولاد در کوره و نان در تنور

این کارآفرین خوزستانی در خصوص ساخت سازها و تعمیرات این شرکت اظهار داشت: در مجموع از سال ٨۱ تاکنون ٢٣۰ دستگاه ساخته ایم و در حوزه های مختلف نفت و گاز ۴۴ عدد نیز تعمیر شده و این شرکت تنها سازنده مشعل در ایران است. هر چند در برخی استان ها مشعل ساخته می شود، اما با کمک و تعامل با شرکت های خارجی در حالیکه این شرکت خود سازنده مشعل های صنعتی است.

عبدالکریم کاظمی بیان کرد: این شرکت توانسته در راستای اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری ۶٣ نفر را به صورت ثابت و 2 گروه پیمانکار، شامل ٢۴۵ نفر را مشغول به کار کند، ضمن اینکه شرکت ماشین فولاد جنوب تاکنون 3 پیشنهاد از کشورهای همسایه دریافت کرده ولی به دلایل مختلف به بن بست رسید.

فولاد در کوره و نان در تنور

وی افزود: البته قرار است با فرانسوی ها و ایتالیایی ها پیمان های کاری امضا کنیم که آن ها نیز قرار است ما را در پروژه هایی که در کشورهای خلیج فارس به آن ها سپرده می شود دخیل کنند.

کاظمی اذعان کرد: مجموعه اين شركت مساحتی بالغ بر ٣ هزار متر مربع زير بنا مسقف كارگاهی و ٨٠٠ متر بنای اداری ساکن در شهرک ٤ اهواز و ۱۰ هزار متر مربع در شهرک صنعتی ٣ اهواز است و گروه های پيمانكاری نيز داری ١٨ هزار مترمربع مساحت كارگاهی هستند.

فولاد در کوره و نان در تنور

مدیر شرکت ماشین فولاد جنوب در ادامه بیان داشت: شركت ما جز شركت های مورد تاييد وزارت نفت و نيرو است که در زمینه ساخت تجهيزات سنگين و نيمه سنگين، صنايع نفت و گاز و پتروشيمی و نيروگاه ها و كارخانجات سيمان در حال فعالیت است. كه از جمله می شود به مخازن تحت فشار و برج های تقطير و تاورها اشاره كرد.

وی درخصوص فعالیت های این شرکت تصریح کرد: شرکت ما فعالیت هایی را در سراسر کشور انجام می دهد که می توان به پروژهای فعال پتروشيمی بوشهر عسلويه، پتروشيمی سيراف كنگان، پالايشگاه آبادان و تهران و پالايشگاه گاز بيدبلند خليج فارس ومنطقه نفتی آزادگان اشاره نمود.

فولاد در کوره و نان در تنور

کاظمی در خصوص واژه کارآفرینی که به وفور در ادبیات عمومی جامعه به کار می‌رود اظهار داشت: کار آفرینی به عنوان یک حوزه مطالعاتی نسبتاً جوان است و تعاریف مختلفی از آن ارائه شده‌، کارآفرینی یک مفهوم چندوجهی است و محققان علوم مختلف اعم از اقتصاد، جامعه‌شناسی، روانشناسی و غیره در تئوری‌ها و تعاریف خود، هر کدام به یک وجه از این مفهوم پرداخته‌اند. آن‌ها در طول زمان تعاریف متفاوتی از کارآفرینی داشته ‌اند و هر کدام بر بعد خاصی از فرایند کارآفرینی متمرکز شده‌اند.

فولاد در کوره و نان در تنور

زندگی یک کارآفرین با زندگی کارمندی تفاوت هایی دارد کارمندان زندگی بدون ریسک و آرام را دوست دارند، در حالیکه کارآفرینان زندگی پر چالش را ترجیح می دهند. کارآفرینان در زندگی یکنواخت احساس پوچی می کنند. کارآفرینان دوست دارند راه را خودشان بسازند. بدون چارچوب خاصی کار میکنند. و تا زمانیکه کار هست کار می کنند. کار آفرین در صورتیکه به مشکلی برخورد کند به دنبال مقصر نمیگردد کارآفرینان سعی می کنند خودشان مشکل را حل کنند. و کارآفرینان مرد عمل هستند.

انتهای پیام/ ساسان ناصری زاده

برچسب ها: وزارت نفت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.