استاندار مازندران گفت: سرعت بخشیدن به روند تبادلات بین دو استان مازندران و ولگاگراد از جمله حمل و نقل؛ مهم‌ترین بخش تفاهمات صورت گرفته فی مابین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، محمد اسلامی استاندار مازندران در پایان نشست مشترک استانداران ولگاگراد فدراسیون روسیه و مازندران  برگزار شد گفت: سرعت بخشیدن به روند تبادلات بین دو استان مازندران و ولگاگراد از جمله حمل و نقل؛ را مهم‌ترین بخش تفاهمان صورت گرفته بین دو استان است.

وی افزود: دسترسی سریع تر، آسان‌ترو ارزان‌تر برای تجار، خط کشتیرانی منظم، پرواز‌های منظم، استفاده از خط ریلی موجود که مازندران را به روسیه متصل می‌کند، زیرساخت‌هایی هستند که حجم تفاهمات و همکاری‌ها را می‌تواند گسترش دهد.

استاندار مازندران با بیان اینکه حجم مبادلات دو کشور به نحوی که امروز پایه گذاری شد می‌تواند به سرعت رشد و توسعه پیدا کند، گفت: با توجه به عزم دو طرف؛ معتقدم هدف ۲۰۰ میلیون دلاری مبادلات تجاری فی مابین را پست سر خواهیم گذاشت.

اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور و کمیسیون مشترک مجلس دومای روسیه و مجلس شورای اسلامی بر همکاری مشترک اقتصادی تاکید دارند، افزود: تفاهم‌نامه میان دو استان مازندران و ولگاگراد در راستای این تأکید منعقد شده است.

مقام عالی دولت در مازندران، تفاهمات صورت گرفته بین دو استان مازندران و ولگاگراد را آغاز حرکت مشترک برای تعامل و توسعه روابط دانست و گفت: ولگاگراد و مازندران با هدف دسترسی به بازار یکدیگر و یا برای ترانزیت کالا‌های صادراتی و وارداتی برنامه ریزی می‌کنند.

استاندار مازندران تفاهم‌نامه بین دو استان را نقطه عطف و آغاز همکاری تلقی کرد و افزود: سرفصل‌ها و محور‌ها برای آغاز همکاری‌ها شناخته شده است و هیئت‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر آگاه شده‌اند که گامی به سمت تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد همکاری است.

وی در اشاره به تراز اقتصادی دو استان مازندران و ولگاگراد، گفت: اگر غلات و دانه‌های روغنی نقطه قوت ولگاگراد است، در مازندران نیز مرکبات، کیوی و محصولات لبنی و شیلاتی می‌تواند برای بالانس تراز اقتصادی نقش داشته باشد.

اسلامی افزود: با استاندار ولگاگراد به این تفاهم رسیدیم که معاونان دو استاندار روند اجرا و پیشرفت تفاهم نامه‌ها را پایش کنند و موانعی که برای پیشرفت همکاری رخ می‌دهد را گزارش دهند و تکالیف خود را برای رفع آن‌ها دریافت کنند.
انتهای پیام/آ


تحقق ۲۰۰ میلیون دلاری مبادلات تجاری مازندران و ولگاگراد با توجه به عزم دو طرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار