یک شرکت کشتیرانی اسرائیلی به علت تحریم‌های ضد صهیونیستی در تونس ناچار شد فعالیت خود را در این کشور به تعلیق دربیاورد.

توقف فعالیت شرکت کشتیرانی اسرائیلی در تونس به علت تحریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: تحریم اسرائیل در تونس پیروزی تازه‌ای به همراه داشته است که در جهان عربی نخستین بار به شمار می‌آید و آن تحریم شرکت کشتیرانی «زیم» اسرائیل است. این شرکت صهیونیستی بر اثر تحریم‌ها بدون ارائه هرگونه توضیحی ناچار شد خدمات خود را در اسکله رادس تونس معلق سازد.

کمپین تحریم دانشگاهی و فرهنگی اسرائیل فاش ساخت یک فروند کشتی با پرچم ترکیه برای شرکت کشتیرانی اسرائیل به صورت منظم از بندر حیفا به تونس مشغول حمل و نقل بود. این کشتی به نام کورنلیوس (Cornelius A) متعلق به شرکت کشتیرانی ارکاس ترکیه است که در واقع تحت اجاره شرکت رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و در چارچوب توافق مشارکت میان دو شرکت فعالیت می‌کند.

اتحادیه اصناف تونس که متولی جنبش تحریم اسرائیل است نقش تعیین کننده‌ای در مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند. این اتحادیه اعلام کرده است در صورت ورود کشتی مذکور به آب‌های تونس، بنادر این کشور تعطیل خواهد شد و از دولت و مقامات امور دریائی تونس خواست ماهیت این کشتی و شرکتی را که آن را به خدمت گرفته است مشخص کنند.

اتحادیه اصناف تونس همچنین به همراه کمپین تحریم دانشگاهی و فرهنگی اسرائیل در تونس خواستار تشکیل کمیته‌ای پارلمانی برای شناسائی فعالیت‌های این شرکت در تونس و تحقیق درخصوص دور زدن قانون این کشور از طریق شرکت‌های واسطه‌ای شده است. براساس قوانین تونس تعامل تجاری با شرکت‌های اسرائیلی جرم محسوب می‌شود.

تشکل‌های صنفی فلسطینی ضمن تمجید از این مواضع اتحادیه اصناف تونس همواره خواستار جلوگیری از لنگر انداختن کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های وابسته به شرکت‌های صهیونیستی در این کشور بوده اند. این تحریم کنندگان در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده اند از زمان تاسیس رژیم اشغالگر درسال ۱۹۴۵، شرکت کشتیرانی صهیونیستی [زیم] مشغول انتقال استعمارگران از سراسر جهان به فلسطین اشغالی بوده و نقش مستقیمی در کوچ اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین شان و سرکوب آن‌ها به دست استعمارگران اسرائیلی داشته است. این شرکت همچنین نقش مهمی در انتقال سلاح و مهمات برای ارتش اسرائیل دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار