امام جمعه گناوه گفت: غدیر و فلسفه آن باید توسط متولیان امر به نسل امروز و آینده بخوبی معرفی و تبیین شود.

غدیر بخوبی به نسل جوان معرفی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: برنامه‌های دهه امامت و ولایت باید با شکوه و با محوریت معرفی و انس گرفتن مردم با غدیر برگزار شود.

وی اظهارداشت: باید تلاش کنیم تا غدیر و صاحب آن در جامعه به نحو شایسته معرفی تا حرکت‌ها و نقشه‌های دشمنان و وهابیون علیه غدیر نقش برآب شود.

رکنی حسینی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهنمود‌های امام راحل و رهبری مذهب شیعه در جهان که قبل از انقلاب شناخته نبود، معرفی شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه افزود: درحالیکه آمار کل شیعیان جهان در سال ۱۳۵۸ به ۷۰ میلیون نفر می‌رسید، اکنون به ۳۰۰ میلیون رسیده و شیعه در بیش از ۶۵ کشور نهادینه شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه دهه ولایت و امامت با هفته دولت تقارن پیدا کرده باید برنامه‌های این دو مناسبت مهم باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار و مردم از آن بخوبی بهره ببرند.

امام جمعه گناوه گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای بیان خدمات و دستاورد‌های بی بدیل و بی نظیر ۴۰ ساله نظام و انقلاب به مردم است.

وی افزود: باتوجه به اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داریم، دشمنان و معاندان خواب‌های آشفته‌ای برای ملت و نظام دیده اند و فضای آلوده و مسمومی را علیه نظام و رهبری به راه انداخته که باید هوشیار و مراقب باشیم.

وی اظهارداشت: دشمنان بدانند مردم ایران به رغم داشتن مشکلات پشت نظام و انقلاب و رهبری محکم و استوار مانده و با همدلی و اتحاد اجازه نخواهند داد خدشه‌ای به کشور و دستاورد‌های انقلاب وارد شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گناوه گفت: این نشست با دستورکار برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوهتر دهه ولایت و امامت و هفته دولت برگزار شده است.

علیرضا سبحانی افزود: ولایت و شخصیت و منش حضرت علی (ع) در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که باید در جشن‌های دهه امامت و ولایت بخوبی بازگو و تبیین شود.

وی گفت: عید‌های قربان و غدیر از بزرگترین اعیاد اسلامی مسلمانان است که به نام دهه مبارک ولایت و امامت نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه و مهم توسط بنیاد بین المللی غدیر این شهرستان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/م

غدیر و فلسفه آن به نسل امروز معرفی و تبیین شود

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.