رئیس اداره دامپزشکی اقلید گفت: به مناسبت عید قربان دو اکیپ ثابت در اداره دامپزشکی و یک اکیپ در مرکز شهر اقلید مستقر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛خدارضا امیدی رئیس اداره دامپزشکی اقلید با اشاره به اجرای طرح رایگان نظارت و بازرسی بهداشتی دام‌های قربانی با تشکیل 3 اکیپ در روز عید قربان بیان کرد: اجرای طرح ویژه نظارت و بازرسی بهداشتی دام‌های قربانی و لاشه دام در دو مرحله پیش و پس از ذبح در سطح این شهرستان انجام می شود.

وی به تشکیل سه اکیپ ثابت و سیار در اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: اکیپ ثابت مستقر در اداره دامپزشکی اقلید علاوه بر نظارت و بازرسی بهداشتی دام زنده  و لاشه دام، وظیفه هماهنگی بین اکیپ‌های دیگر را نیز به عهده دارد و همشهریان می‌توانند با تماس با شماره 44555044 درخواست خود مبنی بر لزوم حضور اکیپ‌های بازرسی بهداشتی پیش یا پس از ذبح دام حتی در منازل را انعکاس دهند.

رئیس اداره دامپزشکی اقلید ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام‌شده با نیروی انتظامی، شهرداری مانند چند سال گذشته، پارکینگ پنجشنبه‌ بازار اقلید برای حضور دامداران و فروشندگان دام زنده و عرضه آن تعیین شده،از مردم درخواست کرد برای تهیه دام به این مکان مراجعه کنند.

وی  با بیان اینکه از عرضه دام زنده در سطح شهر به‌جز مکان های تعیین‌شده جلوگیری می‌شود، بر لزوم رعایت مسائل اولیه بهداشت ایمنی به‌منظور کنترل و پیشگیری بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام به‌ ویژه بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو تاکید کرد و افزود: محل ذبح دام، دفع بهداشتی ضایعات دامی، استفاده از دستکش و ماسک به‌ ویژه در زمان حمل و جمع‌آوری پوست و ضایعات لاشه دام امری لازم و ضروری است که باید در راستای حفظ سلامت و بهداشت افراد رعایت شود.

رئیس دامپزشکی اقلید  با اشاره به تعطیلی کشتارگاه صنعتی دام اقلید اضافه کرد: همشهریان در صورت تمایل می‌توانند برای ذبح دام به کشتارگاه آباده مراجعه کنند و اگر این امکان برای آن‌ها وجود ندارد، با تایید بازرس‌ های بهداشتی از سلامت دام پیش از قربانی و لاشه پس از ذبح مطمئن شوند.

      امیدی اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مراکز نیکوکاری، کمیته امداد، بهزیستی برای بازرسی بهداشتی رایگان از گوشت‌های نذری که مردم به این نهادها تحویل می‌دهند، انجام شد و خیران می‌توانند پیش از ذبح دام نیز از سلامت و بهداشت آن اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: اداره دامپزشکی اقلید در روز عید قربان تعطیل نبوده و طرح نظارت و بازرسی رایگان دام‌های قربانی در روز عید قربان در این شهرستان از ساعت 7 صبح روز عید قربان تا 13 اجرا می‌شود.

        انتهای پیام/ت

اجرای طرح رایگان نظارت بر دام‌های قربانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار