پورحاجت از کاهش چشمگیر حجم معاملات مسکن در فصل تابستان خبر دادو گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی زمینه ساز رشد قیمت مسکن شده است.

کاهش چشمگیر معاملات مسکن در تابستانفرشید پورحاجت، دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تلاطم‌های ایجاد شده در بازار طلا و سکه شوک شدیدی را به بخش مسکن وارد کرده است، گفت: نابسامانی در ساختار اقتصادی کشور باعث شده که بازار مسکن نیز دچار نوسان و افزایش قیمت شود.

پورحاجت از کاهش شدید حجم معاملات مسکن خبر داد و گفت: سال‌های گذشته میزان معاملات در تابستان روند مثبتی داشته اما هم‌اکنون به دلیل بی‌ثباتی‌های ایجاد شده بازار خرید و فروش راکد و بازار اجاره نیز با افزایش قیمت روبرو شده است.


بیشتر بخوانید: مسکن استیجاری مسکّنی برای بازار اجاره


دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور تأکید کرد: بسیاری از سرمایه‌های مردم به سمت بازار کم‌ریسک طلا و سکه رفته و همین موضوع باعث شده که بازار ساخت و ساز از رونق بیافتد.

وی با بیان اینکه بازار مسکن یک بازار بسیار پرریسک است، گفت: در صورتی که آرامش به بازار دلار و سکه باز گردد، امید است که بخش مسکن نیز تحت تأثیر آن بهبود یابد.

پورحاجت در پایان گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی طی چند ماه گذشته قیمت ساخت مسکن را افزایش داده است و همین موضوع تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبات بازار مسکن در گرو بازگشت آرامش به بازار ارز و سکه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
مردم تهران را در حوزه مسکن له کردین رفت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
درآمدها دیگه جوابگوی خرید مسکن نیست! باید به فکر سازوکار جدیدی بود! اجاره های بلندمدت و بی ارزش کردن مالکیت مسکن که هرکسی تا پول اضافی دستش میرسه نره چندتا خونه و زمین بخره بده اجاره یا سرمایه گذاری کنه! مالیاتها باید هدفمند و کارا باشند نه اینطوری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
همینکه این آقا همینطوری روی هوا میگه این افزایش قیمت مصالح و بالتبع مسکن " تا آخر سال" ادامه داره یعنی بطور غیرمستقیم میخواد بگه مسکن ارزون نمیشه ملت بجنبید بخرید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
دقیقا! این جملات آقایون مسئول خودش بطور بالقوه تنش زاست و بازار را آشفته میکند! این دقیقا مشکلیست که الان در بازارهای مختلف و صنفهای مختلف باهاش روبرو هستیم که همه میگن آقا الان بخر که بعدا گرانتر میشه دیگه نمیتونی بخری! همین حرفها باعث احتکار میشه!
آخرین اخبار