معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: تاکنون ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و خدمات در قزوین پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده، ۳۷ درصد به بخش خدمات و  ۳۳ درصد به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد : همچنین از این میزان تسهیلات  ۸۸۰ میلیارد ریال  وام ازدواج  بوده است .

حبیبی در ادامه با اشاره به یک هزار و ۲۷۵ طرح نیمه تمام صنعتی در استان گفت: برای تکمیل این طرح‌ها، به ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی مجموع صادرات استان در سال گذشته را ۸۵۰ میلیون دلار بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال ۹۵، رشد ۳۶ درصدی داشته است.

معاون امور اقتصادی استاندار افزود: صادرات غیر نفتی استان در چهار ماه اول امسال ۲۶۶ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه پار سال ۴۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مجوز‌های زیادی در استان برای احداث نیروگاه بادی صادر شده است ادامه داد: سرمایه گذارانی که مجوز احداث نیروگاه را دریافت کرده و کاری انجام نداده اند سریعا باید تعیین تکلف شوند و اراضی تحویل داده شده بازپس گیری شود.

معاون امور اقتصادی استاندار افزود: ۱۰ درصد تولید برق نیروگاه‌های بادی کشور در حدود ۱۳۰ مگاوات در استان تولید می‌شود و چند پروژه بسیار بزرگ نیروگاه بادی در استان فعال هستند.

حبیبی افزود: تاکنون ۱۶ کشور غالبا اروپایی یک و نیم میلیون دلار در قزوین سرمایه گذاری کرده اند و بخشی از آن‌ها مانند بل روزانه فعال هستند و برخی دیگر نیز به زودی فعال می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت بازار استان افزود: تامین کالا‌های اساسی و پرمصرف مردم مانند برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ و شکر جزو اولویت‌های مسئولان استان است و هیچ دغدغه و نگرانی‌ای برای تامین این کالا‌ها در استان وجود ندارد.

معاون استاندار با بیان اینکه باید نظارت بیشتری بر نحوه عرضه کالا‌های ستاد تنظیم بازار صورت گیرد افزود: حدود ۴۳ فروشگاه تاکنون در نقاط مختلف شهر برای توزیع صحیح کالا‌ها با قیمت مصوب ستاد شناسایی شده اند و در صورت نیاز می‌توان تعداد این فروشگاه‌ها را بیشتر کرد.

حبیبی ادامه داد: تاکنون ۳۷ انبار احتکار و اختفا شناسایی و برای توزیع اجناس آن‌ها در بازار اقدام شده ست.

انتهای پیام/

پرداخت تسهیلات ۲۱ هزار میلیارد ریالی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.