نمایشگاه عکس حسن کاشانی با تجربه بیش از نیم قرن عکاسی در نگارخانه سهراب سپهری کاشان درحال برگزاری است.

امیر مقامی مدیر مسوول خانه عکاسان و سفید کاشان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، از برگزاری نمایشگاه عکس حسن کاشانی با تجربه بیش از نیم قرن عکاسی و موضوع مردم شناسی کاشان دهه ۴۰ در نگارخانه سهراب سپهری این شهرستان خبرداد.
وی، گفت: این نمایشگاه به مناسبت فرا رسیدن ۲۸ مرداد مصادف با 19 آگوست روز جهانی عکاسی با نمایش ۶۱ تابلو از عکس های ثبت شده "حسن کاشانی" از عکاسان باسابقه این شهرستان برگزار می شود.

مقامی، برگزاری این نمایشگاه را به مدت پنج روز از تاریخ ۲۸ مرداد تا یکم شهریور یادآورشد و گفت:۵۱ عکس با موضوعات چهره ها و ژست در قالب ۲۴*۳۰ و ۱۰ عکس خانوادگی در اندازه ۳۰*۶۰ از مردمان روزگار دهه ۴۰ کاشان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
به گفته وی،حسن کاشانی از عکاسان باسابقه کاشان است که بیش از نیم قرن به صورت خانوادگی مشغول ثبت تصاویر مردم هستند.
این مدرس پیشکسوت عکاسی، با اشاره به اهمیت عکس های معاصر کاشان در پژوهش های مردم شناسی و جامعه شناسی گفت: با نگاهی به این عکس های سندگونه می توان در کنار سیر تحولات تکنولوژی دوربین های عکاسی تغییرات در چهره ها، ژست ها، لباس ها مردمان کاشان را در این نمایشگاه مشاهده کرد.
مقامی، دایر کردن آتلیه عکاسی به سبک قدیم در کنار این نمایشگاه را یادآور شد و افزود: برگزاری سومین سالانه عکس کاشان و ورک شاپ های عکاسی از دیگر برنامه های خانه عکاسان سیاه و سفید به مناسبت روز جهانی عکس است.
وی، برگزاری سومین سالانه عکس در باغ تاریخی فین و تقدیر از زحمات "علی رادبخت" و "اصغر عطوفی نیا" از عکاسان پیشکسوت و تجلیل از "محمود مدرسی" گزارشگر صدا و سیمای مرکز کاشان را از برنامه های برگزارشده به مناسبت روز جهانی عکس در این شهرستان برشمرد.
به گفته وی، نمایشگاه عکس "مردم شناسی کاشان دهه ۴۰" به مدت پنج روز از ۲۸ مرداد تا اول شهریور ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در نگارخانه سهراب سپهری در خیابان علوی کاشان میزبان علاقمندان عکاسی و دوستداران هنر است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.