دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی گفت:احزاب باید تلاش کنند تا خود را از پیش داوری‌ها خلاص کنند.

احزاب مردم را به سمت واقعیات حاضر سوق دهندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگلاه خبرنگاران جوان؛ نشست کارشناسی "بررسی بحران‌های پیش روی ایران و نقش حاکمیت، نهاد‌های مدنی و مردم در عبور از آن" عصر امروز به همت حزب ندای ایرانیان در سالن همایش پیام برگزار شد.

علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی در این نشست اظهار کرد: جامعه ما آسیب پذیر شده و با کمترین محرک برآشفته می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی افزود: در این مدت مشکلات زیادی داشتیم و این موضوع جامعه را تهدیدپذیرتر از همیشه کرده است و جامعه تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور نیز گرفتار این وضعیت است.

وی تصریح کرد:جامعه از این نظر آسیب پذیر شده که بخشی از جامعه ما با کمترین تحریکی به اشفتگی می‌رسد که یکی از دلایل آن ناامنی فکری مردم است. با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده‌ام بی اعتمادی عمیق ریشه دار و تاریخی دولت‌ها و ملت را دلیل این موضوع می‌دانم. این بی اعتمادی تاریخی میان مردم و مدیرانشان موضوع جدیدی نیست ولی در سالهای اخیر با افزایش روبرو بوده است. 

یونسی ادامه داد: بی اعتمادی تاریخی میان مردم و مدیرانشان موضوع جدیدی نیست، ولی در سال‌های اخیر با افزایش روبرو بوده است.

وی افزود:امروز با یک شایعه می‌توان مسئولان را وادار کرد که یک تصمیم را بگیرند یا نگیرند و در این شرایط جامعه به سرعت در حالت التهاب قرار می‌گیرد. مدیران این جامعه نیز نمی‌توانند خارج از این پارادایم تصمیم گیری کنند چرا که آن‌ها نیز برآیند این جامعه هستند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی بیان کرد: تصمیم پنج کشور ساحلی دریای خزر به منظور تعیین بخشی از رژیم حقوقی این دریا است؛ تا این مسئله مطرح می‌شود عده‌ای می‌گویند مردم چرا نشسته اید که مسئولان مملکت کشور را فروختند و آنچنان جوی راه می‌افتد که مسئولان کشور گرفتار این وضعیت می‌شوند.

وی بیان کرد: فضای مجازی هم که امروز ارتباطات گسترده‌ای را در اختیار مردم گذاشته موجب شده تا شایعات به راحتی در کشور منتشر شود و وقتی این شایعات به توهمات گذشته پیوند می‌خورد موجب این می‌شود که مسئولان کشور به خیانت متهم شدند.

یونسی درباره تجمع روحانیون در قم گفت: چرا هر حادثه عادی که در کشور می‌افتد به سرعت نظام مورد اتهام قرار می‌گیرد. جامعه روشن فکر و احزاب باید تلاش کنند و خود را از این پیش داوری‌ها خلاص کنند و جامعه را به سمت واقعیت‌های حاضر سوق دهند. مردم باید احساس کنند که دولت در تلاش است تا رفاه عمومی را برای آن‌ها فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار