معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ایجاد امنیت پایدار در منطقه شمال‌غرب کشور خبر داد .

عاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران:امنیت پایدار در شمال‌غرب کشور ایجاد شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سردار مجید ارجمندفر در مراسم آیین رونمایی از مجموعه اشعار انقلابی «شهادت‌نامه عاشقان» اظهار کرد: فتنه ، عرصه دشوار و سخت شناخت ظالم و مظلوم و دشمن و دوست است؛ هشت سال جنگ تحمیلی عرصه‌ای بود که همواره شاهد حضور جهادی و بصیرت‌مندی شعرای آئینی استان زنجان بودیم تا صحنه‌ها را آنطور که واقعی است، بسرایند .

وی افزود: دشمن در عملیات کربلای 5 وقتی در صدد بمباران و از بین بردن نیروهای ایرانی بود، رزمندگانی چون حاج محمدعلی نقدی، ورزش باستانی برگزار می‌کرد و حاج ولی‌الله کلامی و حاج اصغر گنج‌خانلو به شعرخوانی می‌پرداختند تا روحیه مبارزه و صلابت در رزمندگان افرایش یابد.

ارجمندفر تصریح کرد: در عرصه‌ای چون دفاع‌مقدس حمایت روانی و روحیه ایثار و فداکار از نقش به‌سزایی برخوردار بود، زیرا در میدان نبردی چون جنگ تحمیلی که همه دنیا علیه ایران و به یاری صدام آمده بودند، نبردی نفس‌گیر و دشوار بود .

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای عملیات در شمال‌غرب کشور از دیگر ماموریت‌های سپاه پاسدران بوده که از سال 1390 تا 1394 به‌مدت چهار سال به مبارزه با دشمن پرداخته است، افزود: به‌ طوری‌ که در برابر دشمن ورزیده و مسلح توانستیم یک‌هزار 600 کیلومتر از خاک کشور را پاک‌سازی کنیم.

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه یادآور شد: با عنایت خداوند متعال و ایثارگری نیروهای حاضر در منطقه، امنیت پایداری در منطقه ایجاد شده است تا مردم طعم محرومیت‌زدایی که با تلاش رزمندگان محقق شده را بچشند. در سال بیش از دو هزار و ۵۰۰ پروژه به مردم منطقه از سوی سپاه ارائه شده است .

ارجمندفر در ادامه یادآور شد: استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی نام گرفته است که خوشبختانه تک‌تک شاعران از بصیرت برخوردارند؛ در فتنه سال ۸۸ وقتی به فرهنگ و حادثه عاشورا جسارت شد، حاج غلامرضا عینی‌فرد مادح زنجانی بود که در دسته عزاداری همچون شیر غرید و همه فتنه‌های آنها را ناکام گذاشت .

وی خاطرنشان کرد: در آن روز همه بر روی دسته عزاداری زینببه اعظم متمرکز شده بودند تا ثمره فتنه سبز را ببینند، به‌ طوری‌ که عده‌ای نیز برای تماشای این ثمره از نقاط مختلف کشور در این مراسم حضور یافته بودند و از زیر لباس سیاه لباس سبز بر تن کرده بودند تا این صحنه عزا را به صحنه جبهه سبز بدل کنند اما حاج غلامرضا عینی‌فرد در آن روز با بیان شیوا و رسای خود همه توطئه‌ها را نقش برآب کرد .

در ادامه، رئیس حوزه هنری زنجان اظهار کرد: کتاب شهادت‌نامه عاشقان، مجموعه اشعار فارسی استاد ولی‌الله کلامی است که وی یکی از شاعران افتخارآمیز زنجان است.

امیر نعمتی افزود: امیدواریم با تلاش هنرمندان فرهیخته بتوانیم در راستای فرهنگ و هنر متعالی گام برداریم که در این راستا یکی از رسالت‌های حوزه هنری، ابلاغ زبان و فرهنگ انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ن

مراسم آیین رونمایی از مجموعه اشعار انقلابی «شهادت‌نامه عاشقان»

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: سپاه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.