معاون پارلمانی وزیر دفاع گفت: سامانه باور 373 در مرحله تست است و ان‌شاءالله بعد از مراحل تست نهایی در آینده عملیاتی می‌شود.

سامانه به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار رضا طلایی‌نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع در حاشیه صحن علنی امروز (دوشنبه 29 مرداد ماه) مجلس در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به سالروز تصویب قانون تشکیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در 31 مرداد ماه گفت: با توجه به شرایط حساسی که منطقه و جهان در آن قرار گرفته است که به تعبیر مقام معظم رهبری در یک پیچ تاریخی قرار گرفته ایم باید تحولات ناشی از این شرایط را به دقت رصد کرده و به طور ویژه تحولاتی را که در حوزه دفاعی منطقه اتفاق می‌افتد را به دقت بررسی می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به افزایش رقابت و چالش‌های منطقه‌ای و مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای، نیروهای مسلح و دفاعی کشورمان توانسته اند با ارتقاء قدرت به مولفه‌های موثرتری از بازدارندگی دست پیدا کنند به طوری که با وجود افزایش موج ایران‌هراسی شاهد تهدید جدی علیه ایران نیستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به حوزه‌های ارتقای توانمندی‌های دفاعی کشور که وزیر دفاع امروز در نشست غیر علنی صبح مجلس به آن اشاره کرده بود هم گفت: حوزه توان موشکی مهمترین بخشی است که نمایندگان در جریان ارتقای کیفیت و دقت نقطه‌زنی و رادار گریزی و هوشمندسازی موشک‌های کشور قرار گرفته‌اند، حوزه پدافند دفاعی مورد بررسی قرار گرفته که در این رابطه برخی سامانه‌ها از جمله سامانه باور 373 که فراتر از سامانه اس 300 است در مرحله تست قرار دارد و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

سردار طلایی نیک تاکید کرد: به موازات افزایش قدرت سخت و نرم در صنایع دفاعی کشور طی یک سال گذشته با 10 کشور از قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی دیپلماسی دفاعی در پیش گرفته شده و مذاکرات دو جانبه با این 10 کشور از قابلیت‌های وزارت دفاع بوده است که به پیشبرد دیپلماسی کشور هم کمک کرده است.

وی اظهار کرد: همچنین حوزه‌های رزم دریایی، هوایی، زمینی، پشتیبانی از نیروهای انتظامی و مرزبانی کشور از دیگر بخش‌های گزارش وزیر دفاع در جلسه امروز صبح بوده است و پیشرفت‌های شگفت انگیز در حوزه راداری و سامانه‌های جنگ الکترونیک و اپتیک نیز به اطلاع نمایندگان مجلس رسید.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: از ظرفیت‌های مازاد صنایعی دفاعی کشور مانند تجهیزات ریلی، فرودگاهی، نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر و نو و همچنین تجهیزات پزشکی در بخش‌های غیر نظامی استفاده می‌شود که گزارش آن هم به نمایندگان داده شد، همچنین هواپیمای جت جنگنده پشتیبانی نزدیک هم به عنوان یکی از دستاوردهای دفاعی کشور فردا رونمایی می‌شود و این هفته به پرواز در خواهد آمد که این یکی از قابلیت‌های ارزشمند صنایع دفاعی کشور است.

سردار طلایی نیک با بیان اینکه در حوزه حفاظت از محیط زیست تجهیزاتی به ارزش 225 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار خواهد گرفت افزود: بر اساس قانون میزان حقوق و مزایای کارکنان لشکری باید 20 درصد بیشتر از کارکنان کشوری باشد و حتی این موضوع از قبل انقلاب اسلامی تاکنون وجود داشته است اما اکنون به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای 15 درصد کسری بودجه داریم که قرار شده با کمک نمایندگان مجلس این عدد برای سال‌های بعد تامین شود.

وی تصریح کرد: امسال 2400 میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری هزینه شده و مطالبات بازنشستگان به میزان 500 میلیارد تومان هم پرداخت می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به قانون برنامه توسعه برای اختصاص سالانه 5 درصد از بودجه عمومی کشور به تقویت بنیه دفاعی گفت: اکنون قدری با این عدد فاصله داریم اما از مجلس و دولت ممنونیم که امسال رقم مناسبی برای نزدیک شدن به این حدنصاب را اختصاص داده‌اند.

سردار طلایی نیک با بیان اینکه 19 پروژه انتقال پادگان و تاسیسات نظامی به بیرون از شهرها در دست اجرا است بیان کرد: در حال حاضر 13 موضوع مرتبط با نیروهای مسلح در دستور کار کمیسیون‌های دولت قرار دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد و وزیر دفاع در نشست غیر علنی امروز صبح از وکلای ملت خواست تا درباره سه لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، اصلاح قانون نحوه به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح و اصلاح قانون نحوه به کارگیری خانه‌ها و اماکن سازمانی نیروهای مسلح مطرح شده در مجلس هر چه سریع‌تر رسیدگی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار