ششمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی با حضور هنرمندان تذهیب کار آبان ماه امسال در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مهدی سیم ریز دبیر اجرایی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در نشست خبری این جشنواره  گفت :در سالهای گذشته به این دوسالانه هزارو 933 اثر از بیش از ١٣٦٠مذهب در دوره‌های گذشته دریافت کردیم که به زودی این آثار در قالب یک کتاب چاپ می شود .

وی افزود:دوسالانه امسال در بخش‌های مختلف  تذهیب در آرایه‌های کامل قرآن، تذهیب تک اثر و تشعیر  برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی با بیان اینکه در دوسالانه امسال دو بخش تذهیب در کاشی و در فرش اضافه شده است گفت: این اماکن برای هنرمندان کاشیکار در تظر گرفته شده که بعد از دوسالانه با توجه به فضا کاری خود در رشته کاشی اماکن متبرکه با آن‌ها قرار داد ببنند.

سیم ریز با بیان اینکه امسال در دوسلانه در نظر داریم که ١٢ کارگاه را در مناطق مختلف کشور برگزار کنیم گفت: دراین دوره سعی شده که به مباحث کاربردی هنر بیشتر توجه شود.


وی در ارتباط با مکان برگزاری این دوسالانه افزود: مکان برگزاری این دوره در نگار خانه رضوان برگزار میشود و همچنین اماکن دارد بعد از برگزاری دوسالانه قسمتی از موزه حرم مطهر را برای بازدید مجاوران و زائران در نظر گرفته شود.

دبیر اجرایی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی گفت: هنرمندان تا آبان ماه سال جاری مهلت دارند ارسال آثار خود را به ششمین دوره دوسالانه تذهیب‌های قرآنی به دبیر خانه این دوسالانه ارسال کنند.

گفتنی است علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت آفدوسالانه  به آدرس tazhib. org مراجعه کنند.

انتهای پیام//ا. آ
 

نشست خبری دبیر اجرایی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در مشهد

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.