کارگروه غار و غارشناسی شهرستان بناب موفق به شناسایی میدانی و کشف ۳ غار مهم در شهرستان چاراویماق شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ وحدانی کارگروه غار و غارشناسی شهرستان بناب با اشاره به گزارش اهالی روستا‌های ساکن در اطراف این غار‌ها و گروه غارشناسی بناب گفت:پس از جمع آوری اطلاعات میدانی و شناسایی و آشنایی با موقعیت جغرافیایی منطقه و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان چاراویماق و بناب، در طول یک ماه موفق به شناسایی و اکتشاف و نقشه برداری از این سه غار شدند.

وحدانی در خصوص اهمیت غار‌های کشف شده خاطر نشان کرد: این غار‌ها بکر و دست نخورده و از لحاظ زمین شناسی این منطقه جزو منطقه‌های کارست و فرسایشی بوده و مستعد برای غارشناسی و غارنوردی هستند.

سرپرست گروه غار و غارشناسی شهرستان بناب عنوان کرد: از نظر غارشناسی این غار‌ها جزو غار‌های زنده منطقه آذربایجان محسوب می‌شوند و تزئینات داخلی این غار‌ها بسیار زیبا و دست نخورده است.

وحدانی ادامه داد: از نظر گردشگری این سه غار جزو غار‌های فنی محسوب می‌شوند و بازدید از آن‌ها برای گردشگران توصیه نمی‌شود.

وی یادآور شد: یکی از این غار‌ها با نام ساری قایا جزو غار‌های زیبای آذربایجان به شمار می‌رود که از لحاظ تزئینات داخلی دارای استلاگمیت ها، ستون‌ها و مروارید‌ها و دو حوض در داخل تالار سپهر می‌باشند.

وحدانی اظهار کرد: از لحاظ زیبا شناختی و تزئینات داخلی این غار با غار دوکچی بوکان که عروس غار‌های شمال غرب ایران شمرده می‌شود قابل مقایسه است. 

 

انتهای پیام/ش

کشف ۳ غار مهم در شهرستان چاراویماق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار