جنگ تجاری دونالد ترامپ علیه پکن تولیدکنندگان آمریکایی در چین را تحت فشار قرار داده است.

افزایش فشار بر تولیدکنندگان آمریکایی در چین در پی اجرای سیاست‌های اقتصادی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «لاری اسلُون» رئیس شرکت بین‌المللی Capstone سه دهه پیش و درست در زمانی که چین به عنوان پایتختی برای تولید ارزان کالا مطرح شده بود وارد جنوب چین شد. او از آن زمان میلیون‌ها دلار کالا از قطعات برقی گرفته تا لامپ‌های ال‌ای‌دی به بزرگترین خرده فروش‌های آمریکا فروخته است. اما پایان این دوره نزدیک است.

در طی سال‌ها تغییر قوانین تجاری چین و افزایش قیمت‌ها درصد سودی که عاید اسلُون می‌شد را کاهش داده است. اما جنگ تجاری اخیر پکن و واشنگتن و اعمال تعرفه بر کالا‌های وارداتی چین شرایط را دشوارتر هم خواهد کرد. اسلون می‌گوید: «مرحله به مرحله تولید کالا در چین گران‌تر شده است، اما با اعمال تعرفه‌های جدید همه به این نتیجه رسیدند که باید با حقیقت مواجه شوند. بسته بعدی تعرفه‌ها ممکن است کُشنده باشد».

تولیدکنندگان مختلف که در چین هستند و محصولاتشان را به آمریکا صادر می‌کنند درباره ادامه فعالیت در این کشور دچار تردید شده اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا یک جنگ تجاری با چین به راه انداخته که انتقاد تولیدکنندگان و تجار دو کشور را در پی داشته است. مقامات آمریکا و چین قرار است در هفته جاری درباره اعمال تعرفه‌های دوطرفه گفتگو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار