رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن اعیاد قربان و غدیرگفت: کلاهبرداری سایبری در پوشش گروه‌ های مذهبی و خیریه یکی از روش‌هایی است که هر ساله شاهد آن هستیم.

افراد نیکوکار مراقب کلاهبرداران سایبری در اعیاد قربان و غدیر باشندعلی کریمی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : با نزدیک شدن به ایام مذهبی مانند عید قربان شاهد راه‌اندازی صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی هستیم که در آن ها با درج تصاویر ناراحت کننده، اقدام به جمع آوری نذورات و یا لاشه حیوانات ذبح شده، جهت پخش گوشت آن در میان نیازمندان می کنند.

وی ادامه داد: بیشتر این صفحات جعلی بوده و کمک‌هایی که توسط خیرین ارسال می شود به افراد نیازمند داده نمی‌شود، از همین رو شهروندان نباید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به افراد ناشناس که با عنوان های مختلف، قصد جمع آوری نذورات و کمک های خیریه را دارند اعتماد کنند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: امروزه بیشتر اعضای خانواده دارای تلفن هوشمند بوده و بر روی این تلفن‌ها چند شبکه اجتماعی نصب شده است که این فرصت مناسبی برای مجرمین بوده تا با تحریک احساسات کاربران فضای سایبر دست به کلاهبرداری بزنند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

مراقبت های سایبری با نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.