دبیر هیئت شطرنج استان اصفهان گفت: این استان از فعالترین استان ها در رشته شطرنج است و در مسابقات آسیایی چهار ملی پوش از استان اصفهان حضور داشتند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مژگان کریمی دبیر هیئت شطرنج استان اصفهان با اشاره به اعزام دو ملی پوش آقا و دو ملی پوش خانم از اصفهان برای مسابقات جام ملت های آسیا تصریح کرد : شاهین زنگنه، نیما جوانبخت، انوشا مسیان و طناز اردلی از ملی پوشان اصفهانی در مسابقات جام ملت های آسیا بودند که شاهین زنگنه مقام اول را در این مسابقات کسب کرد.

 وی افزود :  هم اکنون نیز مسابقات شطرنج جشنواره قهرمانی کشور در حال برگزاری است که چهار نفر آقا و هفت نفر خانم از اصفهان در این مسابقات شرکت کرده اند و تاکنون فرناز اسدی مقام سوم را کسب کرده است.

دبیر هیئت شطرنج استان اصفهان با اشاره به حضور باشگاه های اصفهان در لیگ برتر شطرنج کشور، ادامه داد: در دو دوره ای که لیگ برتر شطرنج در سال ۹۵ و ۹۶ برگزار شد، تیم ذوب آهن توانست در سال ۹۵ مقام دوم و در سال ۹۶ مقام چهارم را به دست آورد.

کریمی با اشاره به حمایت های هیئت از بازیکنان خاطر نشان کرد: هیئت شطرنج هزینه بازیکنانی را که در مسابقات استان در رده های سنی مختلف قهرمان می شوند برای حضور در مسابقات کشوری پرداخت می کند تا آنها با انگیزه بیشتری به فعالیت خود در شطرنج ادامه دهند.

وی در رابطه با فعالیت های هیئت شطرنج استان اصفهان درسال ۹۷ اظهار کرد: بر گزاری جام نوروز به میزبانی شهرضا، جام مسابقات کشوری شهید حججی در نجف آباد و مسابقات قهرمانی استان اصفهان در سال جاری از جمله برنامه هایی بود که امسال اجرا کردیم.

دبیر هیئت شطرنج استان اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه هیئت شطرنج برای شطرنج بازان غیرحرفه ای چیست؟ تصریح کرد: هیئت شهرستان اصفهان همه روزه از ساعت ۱۷ باز است و گروه های مختلف می توانند با حضور در این هیئت از امکانات آن استفاده کنند.

کریمی با اشاره به برگزاری مسابقات شطرنج توسط آموزش و پروش استان ادامه داد: تعامل خوبی با آموزش و پرورش داریم و برگزاری مسابقات داخلی و کشوری را با هماهنگی هیئت انجام می دهند.

انتهای پیام/م

 استان اصفهان از فعالترین استان ها در رشته شطرنج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.