فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به برخورد ۲ گانه غرب با حقوق بشر، گفت: استکبار به تار و مار کردن مردم در اقصی نقاط جهان می‌پردازد و آنگاه هر کشوری که بخواهد از خود دفاع کند را تروریست می‌نامد.

دوگانه عمل کردن استکبار در مواجهه با حقوق بشربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ در نشست حقوق بشر آمریکایی در شیراز گفت: امروز استکبار نفرت را در دنیا می‌پراکند و به قول رهبری در تاریخ ۱۰۰ سال گذشته دنیا بیشترین جنگ‌ها را غربی‌ها راه انداخته‌اند و در تمام آن‌ها آمریکا نقش تعیین‌کننده و اصلی را داشته است.

وی افزود: آن‌ها وقتی از دموکراسی دم می‌زنند مدعی هستند که آرای مردم تعیین‌کننده است، اما در ماجرای ۲۸ مرداد همگان دیدند که دولت قانونی مصدق با کودتای آن‌ها کنار رفت.

سردار یزدی ادامه داد: زندان‌های مخوف اروپا و آمریکا در برابر حقوق بشر قد علم کرده است و آنان همچنان خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند و جنایت‌های بی‌شمار آنان در افغانستان، عراق، یمن، سوریه و... گواهی بر ادعای پوچ آن‌ها می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۷ میلیون نفر تحت نظارت کیفری در آمریکا قرار دارند و ۶ میلیون نفر تحت آزادی مشروط و کشتار روزانه در این کشور به‌واسطه سلاح‌های کارخانه‌ها فروش اسلحه روزبه‌روز در حال افزایش است.

یزدی ادامه داد: در دنیا ۶۵۰ میلیون سلاح در دست مردم غیر نظامی است که بخش زیادی از آن در آمریکا است.

فرمانده سپاه تهران افزود: حضور آمریکا در کشور‌های دیگر غم‌انگیز و تأسف‌بار است و حکومت‌هایی که فرومی‌پاشد و آنان به عوامل خود دستور سرکوب مردم را می‌دهند.

وی با اشاره به ۲ نمونه از اعتمادی که به آمریکایی‌ها در عصر حاضر شده است، بیان کرد: ماجرای حمله به عراق برای همگان مشهود است و به بهانه سلاح کشتار جمعی حمله کردند در حالی که یک سلاح کشتار جمعی آنجا نبود.

یزدی خاطرنشان کرد: در ماجرای تحریم‌های کشور ما، مردم ما را تحریم کردند در صورتی که تحریم‌ها مربوط به دولت‌ها بوده است و باز هم از حقوق بشر دم می‌زنند.

منبع: فارس
انتهای پیام/ر

نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی در شیراز

برچسب ها: حقوق بشر ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.