استاندار تهران‌ گفت: دیر رسیدن مواد لازم به دست مرغداران و خرید مواد با ارزی گران دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در مراسم تجلیل از آزادگان استانداری تهران که امروز( یکشنبه) برگزار شد، در رابطه با مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده، چون خودم شامل این قانون هستم، چیزی نمی‌گویم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار افزود: نوسانان قیمت‌ها در بازار به مرور زمان حل می‌شود. در برخی مواقع کالای مورد نیاز دیر به دست تولید کننده می‌رسد، به همین دلیل با افزایش قیمت مواجه می‌شویم.

مقیمی در ادامه گفت: برخی از مرغداران به دلیل اینکه مواد اولیه دیر به دستشان رسیده است یا مواد را با ارزی گران خریداری کرده‌اند که همین موضوع بر قیمت گذاری مرغ اثر گذاشته است، اما روند فعلی نشان دهنده آن است که قیمت‌ها به سمت تثبیت شدن می‌رود.

وی در رابطه با احتکار برخی کالا‌ها در بازار نیز افزود: نباید این اتفاق در بازار روی می‌داد، باید در همان زمان که کالا را تولید و یا وارد بازار می‌کردند با یک سود عادلانه‌ای توزیع می‌شد، اما برخی از افراد دنبال سود بیشتر هستند.

استاندار تهران تصریح کرد: دولت از همان ابتدا به صورت شفاف اعلام کرده بود که کالا‌های اولیه مورد نیاز را با ارز ارزان وارد کشور و تأمین می‌کند.

مقیمی تصریح کرد: دولت هم اکنون ارز مورد نیاز تولید کنندگان را پرداخت می‌کند.

وی افزود: گاهی مواقع نیز مرغداران نهاده‌های خود را با ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌کردند که گران‌تر از ۳۷۰۰ تومان بود، لذا این اختلاف قیمت مشکلاتی را در حوزه مرغ به وجود آورد.

استاندار تهران در ادامه گفت: همیشه قانونی در بازار حاکم بود که کالا با یک سود عادلانه در بازار عرضه شود، اما در فاصله این ۲-۳ ماه اخیر برخی از فروشندگان برای سود بیشتر کالا‌های خود را احتکار کردند، در حالی که می‌توانستند کالا‌ها را در بازار عرضه کنند.

وی با بیان اینکه آخر مرداد ماه پایان اجرای طرح تغییر ساعت کار ادارات است، افزود: با اجرای طرح به طور متوسط روزانه تا ۴۰۰ مگاوات برق صرفه جویی شد که جا دارد از همین جا از دستگاه‌های دولتی تشکر و قدردانی کنیم.

مقیمی با بیان اینکه کمبود آب به دلیل نبود آب در پشت سد‌های جنوب کشور بود، تصریح کرد: اگر ما با راندمان صددرصد کار می‌کردیم آب آشامیدنی دچار مشکل می‌شد، لذا برای اینکه مردم با این مشکل روبرو نشوند، ظرفیت تولیدی را کاهش دادیم و حدود ۴ هزار مگاوات کمتر تولید شد. این ۴ هزار مگاوات را باید مدیریت می‌کردیم تا اثرات کمتری بر جا بگذارد.

وی افزود: در گذشته برای جبران کمبود برق، کارخانجات و منازل مسکونی را با قطعی برق روبرو می‌کردیم، اما این بار دولت از خود شروع کرد و کمبود را در دستگاه‌های دولتی جبران کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه ساعت یک تا ۴ بعدازظهر پیک مصرف دستگاه‌های دولتی بود، تصریح کرد: در این راستا ۲ کار انجام دادیم، یکی اینکه ساعت کار ادارات را به ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه کاهش دادیم و دیگر اینکه ابلاغ کردیم تمامی دستگاه‌های دولتی از برق عمومی برای سیستم سرمایشی خود استفاده نکنند که در این زمینه نیز همه کارمندان نهایت همکاری را با ما داشتند.

وی با بیان اینکه حضور کارمندان به ویژه بانوان در ساعت 6 صبح در محل های کار بسیار سخت بود، افزود: با وجود همه این مشکلات و گله‌هایی که برخی داشتند، سیاست دولت را اجرایی کرده و باعث شدند ۴۰۰ مگاوات در استان تهران کمتر برق مصرف شود.

مقیمی با بیان اینکه ۹۰ درصد خاموشی‌ها را در دستگاه‌های دولتی مدیریت کردیم، گفت: این تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت و همکاری‌کارمندان نهادهای مختلف موجب شد برای نخستین بار مشکلات را در ادارات حل کنیم تا درصد کمی به مردم انتقال یابد.

وی افزود: همچنین تغییر کار ساعت ادارات در کاهش ترافیک هم نقش بسیار مهمی داشته است.

استاندار تهران با اشاره به خسارات وارده در مرغداری‌ها و هتل‌ها افزود: در روز‌های ابتدای اجرا طرح که هنوز اطلاع رسانی کاملی صورت نگرفته بود، مشکلاتی به وجود آمد، اما بلافاصله شرکت برق از طریق سیستم اطلاع رسانی خود موضوع را اطلاع رسانی کرد.

مقیمی تصریح کرد: نهاد‌ها و شرکت‌هایی که به دلیل اجرای طرح تغییر ساعت کار ادارات، متضرر و خسارتی بر آن‌ها وارد شده است می‌توانند از طریق بیمه و یا شرکت برق موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
چرا هر روز همه چیز گرون و گرونتر میشه
آخرین اخبار