معاون رئیس‌جمهور در حوزه زنان و خانواده گفت: در حوزه زنان، گام‌های بسیار مهمی بعد از انقلاب برداشته شده است، پیشرفت‌ها در حوزه زنان بعد از انقلاب نسبت به ابتدای انقلاب، نشانگر سرما‌یه‌گذاری کشور در این حوزه است.

در حوزه زنان، گام‌های بسیار مهمی بعد از انقلاب برداشته شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  ابتکار معاون رئیس‌جمهور در حوزه زنان و خانواده  در نشست تخصصی "امکان‌سنجی برابری دیه زن و مرد" گفت: پیشرفت‌های در حوزه زنان بعد از انقلاب مثل بهبود کیفیت زندگی زنان، افزایش امید به زندگی زنان ، خدمات گسترده بهداشتی و درمان،ن در این چهل سال در مقایسه با دیگر کشور‌ها همگی نشانگر سرما‌یه‌گذاری کشور در این حوزه است.

وی با اشاره به فعالیت زنان در جامعه امروز ایران افزود: حدود ۲۷ درصد زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند که در زمان پیش از انقلاب این میزان از تحصیلات بسیار بسیار کم بوده است که میتوان این‌ها را همگی دستاورد‌های جمهوری اسلامی است.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد:  امروز زنان جامعه در کشور از وضعیت خوبی برخوردار هستند ٣٠ درصد از اعضا هیئت علمی دانشگاه‌ها ، ۴۱ درصد کارمندان دولت خانم هستند و  همچنین تولید  ۴۰ درصد تولیدات کشاورزی به‌وسیله زنان روستایی تولید می‌شود.

ابتکار گفت:  ارزش کار خانگی زنان در ایران روبه افزایش بوده است و ۲۵ تا ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی را زنان خانه‌دار بر عهده دارند.

انتهای پیام//ا. آ.


برگزاری همایش افکار سنجی برابری دیه زن و مرد با حضور معاون رئیس جمهور در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.