دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور گفت: اردبیل در استفاده از پهپادهای غیرنظامی از میانگین کشوری و جهانی بالاتر است.

حامد سعیدی، دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: 17 هزار کاربر پهپاد در کشور وجود دارد که استان اردبیل بیشترین افزایش را در استفاده از پهپادهای غیرنظامی داشته است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل طی سال های اخیر در استفاده از پهپادهای غیر نظامی رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: در این فناوری اردبیل از میانگین کشوری و جهانی رشد بیشتری داشته است.

دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور یکی از کاربری های این فناوری را در بحث کشاورزی برشمرد و یادآور شد: در بحث کشاورزی استان اردبیل و منطقه دشت مغان به عنوان قطب کشاورزی کشور هدفگذاری کرده و برنامه های ویژه ای را به مرحله اجرا گذاشته است.

سعیدی بیان داشت: سنجش از دور و طیف سنجی در کشف آفات و مبارزه با بیماری های گیاهی هم با ماهواره و هم با پهپاد یگان های سم پاش و یگان های طیف سنج از جمله این برنامه ها است.

وی کاربرد دیگر این فناوری در استان اردبیل را در زمینه توسعه گردشگری برشمرد و افزود: اردبیل ظرفیت بسیار مطلوبی در بحث جاذبه های گردشگری دارد، لذا می توان با بهره گیری از پهپاد و تصویربرداری از جاذبه های گردشگری استان برای توسعه این صنعت استفاده کرد.

انتهای پیام/ع

استفاده از پهپادهای غیرنظامی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.