استاندارخراسان رضوی گفت:تغییر و تحولات بسیاری در این ۴۰ سال که از انقلاب شکوهمنداسلامی می گذرد در حوزه‌های مختلف داشته ایم که باید گزارش آن به مردم برسد.

خراسان رضوی در ۴۰ سال گذشته تحولات بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته استعلی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت:کودتا 28مرداد سال 1332 در واقع تجربه‌ای تلخ برای ملت و یک سند تاریخی از جنایت و دخالت آمریکا علیه دولت وقت کشور ماست ؛ آن‌ها تلاش کردند تا میان مسئولین و آحاد مردم اختلاف افکنی کنند و مردم را ناامید سازند و به اهداف شوم خود دست یابند.
 
وی با بیان اینکه چند طرح عمرانی در هفته دولت افتتاح خواهد شد افزود: در ۲ مرحله سفر رییس جمهور و هیات دولت به مشهد و هفته دولت مجموعا حدود۱۹۸۰ پروژه با اعتباری بیش از ۵۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده و برخی دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و این امر نشان دهنده این است که استان ما در حوزه عمران و اقتصادی در حال تبدیل شدن به یک کارگاه در حال تولید است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به میزان اشتغال در سه ماه ابتدای سال ۹۷ گفت: ۲۴ هزار اشتغال در سه ماهه نخست سال صورت گرفته که البته باید روند اشتغال را افزایش دهیم چرا که آمار بیکاری و نرخ بیکاری در بهار امسال میزان ۷/ ۱۰ درصد بوده که نسبت به بهار سال گذشته بیش از ۳ درصد کاهش یافته است و همه تلاش ما این است که در ماه‌های بعدی میزان نرخ بیکاری نیز کاهش یابد.

علی رضا رشیدیان افزود:تمام تلاش دولت براین است که کالای ضروری و مورد نیاز را تامین و انبار کند و تاکنون برنج، روغن، شکر و آرد انبار شده است؛ با کمک اتحادیه دامداران گوشت گرم و سرد نیز به استان وارد شده و ما در تلاش هستیم تا قیمت گوشت را مهار کنیم.

وی تصریح کرد:همان طور که می‌دانید در کشور ما یک تفاوت قیمت با کشور‌های همسایه وجود دارد و این امر در استان سبب ایجاد خروج کالا‌هایی مثل مرغ شده به طوری که مرغ یخی از مرز‌ها در حال خارج شدن بود که خوشبختانه خروج آن مهار شد؛ البته بنا بر گزارش استاندار تهران قیمت‌ها متعادل‌تر خواهد شد و امیدواریم گوشت سفید را هم برای هم استانی‌ها بتوان تامین کرد.

استاندار خراسان رضویگفت:۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار بازرسی در بازار داشته ایم و نتیجه آن بیش از ۹ هزار پرونده تعزیراتی بود و بیش از ۳۵ میلیارد تومان هم حجم جرایم پرونده‌ها در همین زمینه است.

علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه افرادی در شرایط کنونی بدنبال منافع خود هستند افزود:به همین منظور نظارت‌ها افزایش پیدا کرده است و با توجه به هشیاری دستگاه‌های نظارتی ۶۰ درصد انبار‌های کالا ثبت شده و زیر نظر سامانه‌های نظارتی است و ۴۰ درصد دیگر هم به سرعت در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد:از گزارش‌های مردمی برای پیگیری محل انبار‌های غیرمجاز کمک می‌گیریم خصوصا در مورد کارگاه‌هایی که در حال احتکار اجناس و کالاهای مختلفی هستند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی با گذشت ۴ دهه از انقلاب دستاورد‌های خوبی داشته است گفت:در حوزه گاز رسانی قبل از انقلاب فقط یک شهر گاز داشت، اما در شرایط کنونی فقط یک شهر ما گاز ندارد و می‌توان گفت: بیش از ۹۰ درصد پوشش گاز روستایی داریم.

علی رضا رشیدیان افزود:متاسفانه بعضی افراد در بحث مقایسه‌ای بجای این که شاخص‌های اصلی توسعه برایشان ملاک باشد مواردی مثل خودرو را ملاک قرار می‌دهند که بنظر من شاخص درستی نیست گرچه من فکر می‌کنم مردم ما حق دارند بیشتر از این توسعه داشته باشند.

وی تصریح کرد:اگرجنگ تحمیلی نبود ما باید شرایط بهتری می‌داشتیم و البته در همین شرایط با خود باوری و توکل به خداوند توانسته ایم پیشرفت‌های بیشتری داشته باشیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مردم ما حق دارند که توسعه داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.