مشاور امنیت ملی آمریکا در اولین سفر خود به سرزمین‌های اشغالی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

تحولات سوریه محور اصلی دیدار امروز بولتون و نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هآرتص، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز، یکشنبه وارد سرزمین‌های اشغالی شود تا درباره اوضاع امنیتی سوریه با مقامات رژیم صهیونیستی به بحث بپردازد.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا قرار است در مدت زمان حضور 48 ساعته خود در سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم دیدار کند. این اولین سفر بولتون به سرزمین‌های اشغالی پس از تصدی مقام مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه مارس است.

سرزمین‌های اشغالی اولین مقصد سفر مشاور امنیت ملی آمریکا در این هفته خواهد بود. پس از توقف دو روزه در سرزمین‌های اشغالی بولتون راهی ژنو سوئیس خواهد شد و در آنجا قرار است با نیکولای پاتروشف، مشاور امنیت ملی روسیه دیدار کند. توقف دو روزه بولتون در سرزمین‌های اشغالی پیش از نشست با همتای روسی خود می‌تواند حاکی از این باشد که دولت ترامپ می‌خواهد پیش از آنکه به بحث درباره هر گونه توافقی با روسیه بپردازد، موقعیت رژیم صهیونیستی در سوریه را مورد بررسی قرار داده و در جریان دیدگاه‌های مقامات این رژیم در این باره قرار گیرد.

 نتانیاهو قرار است در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا مواضع رژیم صهیونیستی را درباره سوریه اعلام کند. همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است درباره سیاست واشنگتن در قبال تهران و دیگر موضوعات امنیتی در خاورمیانه به بحث بپردازند. به گفته یکی از مقامات رژیم صهیونیستی موضوع فلسطین احتمالا جزء محورهای اصلی گفتگوی بولتون در سفر به سرزمین‌های اشغالی نیست زیرا این موضوع پیشتر از سوی دیگر مقامات دولت ترامپ از جمله جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا مورد بحث قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار