مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سفر دریایی از بندر خرمشهر به کشور کویت از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رشد ۲۵ درصدی رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛محمد محسنی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر شمار مسافرانی که از ابتدای امسال تا اواخر مردادماه جاری به وسیله کشتی از خرمشهر به کویت سفر کردند ۹ هزار و ۲۰۶ نفر عنوان کرد و گفت: تردد مسافران در قالب ۱۴۴ سفر دریایی انجام شده است.

وی نرخ مناسب سفر دریایی نسبت به سفر هوایی، بالا بودن ضریب ایمنی حمل و نقل دریایی و بهره مندی از جذابیت‌های گردشگری دریایی را از جمله مزایای این نوع سفر بیان کرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهرادامه داد: کشتی مسافری 'نگین' از نوع کاتاماران با ظرفیت ۲۳۵ مسافر در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه از کویت به بندر خرمشهر و در روز‌های دوشنبه و پنجشنبه از بندر خرمشهر به کویت مسافران را جابجا می‌کند.

محسنی در خصوص پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر افزود: این پایانه با وسعت ۶ هزار متر مربع مجهز به امکانات پیشرفته با ظرفیت خدمات رسانی به یکهزار و ۲۰۰ مسافر در روز از سال ۸۶ تاکنون در بندر خرمشهر راه اندازی شده است.

به گفته وی خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به کویت پیش از جنگ تحمیلی در بندر خرمشهر فعال بوده و با شروع دوران بازسازی از سال ۷۳ توسط یک فروند کشتی با ظرفیت ۲۵۰ مسافر مجددا راه اندازی شد و فعالیت آن تاکنون بدون وقفه ادامه دارد.

نخستین اسکله خرمشهر در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام / د

سفر دریایی از بندر خرمشهر به کویت 25 درصد افزایش یافت

برچسب ها: کویت ، دریانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.