معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تا پایان مهر امسال تمام بیمه شدگان روستایی استان تحت پوشش نظام ارجاع الکترونیک قرار خواهند گرفت.

با اجرای طرح ارجاع الکترونیک بیمه شدگان، هزینه‌های درمان کاهش پیدا می‌کند.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در حاشیه نشست با معاونین دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظام ارجاع خدمات پزشکی، با در نظر گرفتن نقش پزشک خانواده و پرونده الکترونیک بیمار سطوح مختلف خدمات از عمومی به تخصصی و از پیشگیری اولیه تا درمان‌های پیچیده و پرهزینه ارائه می‌کند.

وی افزود:نظام ارجاع الکترونیک سلامت بیمه شدگان نظم مناسبی به فرآیند بهداشت و درمان می‌بخشد که این امر می‌تواند سبک شدن هزینه‌های درمان و ارتقاء کیفیت آن را به همراه داشته باشد.

نوروزیان گفت: هدف نظام ارجاع این است که پزشک سطح یک پس از ارائه همه خدمات مورد نیاز بیمار، در صورت نیاز بیمار را به سطح بالاتر ارجاع  داده تا بر اساس تشخیص پزشک اقدامات درمانی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ارجاع بیمار به مراکز تخصصی توسط پزشک عمومی به صورت الکترونیک انجام خواهد شد و در تمامی مراحل پرونده الکترونیک بیمار قابل دسترس برای پزشکان می‌باشد.


وی اظهار داشت: اجرای این طرح نیازمند آمادگی کامل دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و کار توجیهی و اطلاع رسانی است وبدین منظور باید از ظرفیت صدا و سیما، رسانه ها، ائمه جمعه، فرمانداران و سازمان‌های مردم نهاد در جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی استفاده کرد.


نوروزیان افزود: در حال حاضر علوم پزشکی استان آمادگی اجرای این طرح را در روستا‌ها و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و تا پایان مهر امسال تمامی بیمه شدگان مذکور تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: این طرح پس از رفع ایرادات از سال آینده در حاشیه شهر‌های بزرگ بویژه مشهد وپس از آن در کل شهر‌های کشور به اجرا در خواهد آمد.
 
انتهای پیام//م.ص
 

اجرایی شدن نظام ارجاع الکترونیک سلامت بیمه شدگان روستایی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار