عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:با راه اندازی بورس نفت در مناطق آزاد تحریم طلای سیاه خنثی می شود.

راه اندازی بورس نفت در مناطق آزاد تحریم نفتی را خنثی می کندمعصومه علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ؛درباره افزایش مناطق آزاد اظهار کرد:تنها راهکار ایران برای خروج از بحران اقتصادی توسعه و افزایش مناطق آزاد است.در راستای تصمیم مجلس برای افزایش مناطق آزاد ،چند مورد از قوانین این مناطق تغییر کرده و  مدیران صاحب اختیاراتی می شوند.

وی ادامه داد:صادرات مجدد با بهره مندی از پتانسیل کشورهای همسایه ،توزیع کالاهای دپو شده در سطح کشور ،ایجاد امتیازات ویژه برای جذب سرمایه گذار های خارجی و داخلی از مزایای افزایش مناطق آزاد است که در نهایت موجب افزایش تولید و اشتغال خواهد شد.

علیشاهی مناطق آزاد را ابزاری برای خنثی کردن  تهدیدها و تحریم های موجود در عرصه صادرات نفتی  دانست و گفت:با راه اندازی بورس نفت در مناطق آزاد ،فروش نفت و مشتقات آن تضمین می شود.

وی در پایان گفت :معتقدم در شرایط فعلی به منظور پیشرفت کشور در تمامی بخش های تجارتی و خدماتی ارائه هرگونه امتیازات ضروری است.طرح افزایش مناطق آزاد حتی اگر  30 الی 40 درصد نیز اجرا شود در شرایط کنونی کشور برای ما مثبت و راضی کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

رشد تولید و اشتغال با افزایش مناطق آزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار