با کاهش تقاضا در بازار چین، کشاورزان آمریکایی شاهد سقوط بهای بادام‌های خود هستند.

بازار کساد فروش بادام‌های آمریکایی در پی جنگ تجاری با چین/ استرالیا در تلاش برای استفاده از موقعیت پیش آمدهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با کاهش تقاضا در بازار چین، کشاورزان آمریکایی شاهد سقوط بهای بادام‌های خود هستند. بادام از جمله صادرات اصلی محصولات کشاورزی آمریکا به چین به شمار می آید و با سرد شدن روابط تجاری بین دو کشور، این محصول نیز شاهد کاهشی جدی در بهای خود در بازارهای آمریکا بود.

تقاضای چین برای واردات بادام از آمریکا از ماه ژوئن به این سو کاهش چشمگیری نشان می دهد. فقط در همین ماه، میزان صادرات بادام آمریکایی به چین به نصف میزان تقاضا در سال گذشته رسید.


بیشتر بخوانید: پسته ایران، برنده جنگ تجاری آمریکا با چین


این میزان در ماه اوت به مراتب کمتر نیز شده است. کاهش شدید تقاضا در کنار برداشت بی‌سابقه بادام در آمریکا سبب شده است فروش این محصول در آمریکا در دو ماه گذشته به یک دهم و به کمتر از دو و نیم دلار در هر پوند (454 گرم) برسد.

این در حالی است که پیش بینی می شود استرالیا که بزرگترین تولیدکننده بادام در دنیا به شمار می آید و با چین نیز توافق تجارت آزاد دارد, از موقعیت پیش آمده و تغییر در قیمت ها استفاده کند.

انتهای پیام/

سقوط بهای بادام در آمریکا در پی جنگ تجاری این کشور با چین

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار