رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: مدارس فوتبال شهرضا با برنامه‌ریزی کار می‌کنند و از این مدارس چند بازیکن نخبه در لیگ برتر و دسته یک کشور در حال بازی هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی نقی انصاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا امروز در نشست خبری انصاری با اشاره به استعدادیابی ورزشکاران در این شهرستان ، بیان داشت: در شهرستان شهرضا 6 مدرسه فوتبال وجود دارد که از این مدارس بازیکنان نخبه بسیاری به تیم‌های برتر استان معرفی شدند.

وی با اشاره به این‌که در رشته‌های والیبال و بسکتبال در حال تشکیل مدرسه هستیم، عنوان کرد: مدارس فوتبال شهرضا با برنامه‌ریزی کار می‌کنند از این مدارس چند ورزشکار در لیگ برتر و دسته یک کشور در حال بازی هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به حوزه جوانان و اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهارداشت: در بخش جوانان بی‌برنامگی وجود دارد و در این حوزه هنوز برنامه ویژه‌ای اجرا و تدوین نشده است.

انصاری با تأکید بر این‌که مشکلات جوانان با همایش و جلسه حل نمی‌شود، مشکلات باید اساسی ریشه‌یابی شود، افزود: اگر قرار است وامی در بخش جوانان پرداخت شود باید بانکی زیر مجموعه تربیت بدنی وجود داشته باشد اما هیچ زیرساختی در این زمینه وجود ندارد و برنامه خاصی برای حوزه جوانان نشده است.

وی با اشاره به این‌که نبوداشتغال و بیکاری جوانان بسیاری از معضلات و مشکلات را به وجود آورده است، گفت : جوانان به عنوان اصلی‌ترین بخش از بدنه اجتماعی یک جامعه هستند و موضوعات مربوط به جوانان سال‌ها است که دغدغه بسیاری از کشورهای جهان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با بیان این‌که تاکنون هیچ سیاست‌گذاری درستی در حوزه جوانان نشده است، تصریح کرد: نسبت به مقوله جوانان بی‌توجهی و بی مهری شده است ، ورزش و جوانان نیازمند سیاست‌های راهبردی است.

انصاری  با اشاره به هیأت‌های ورزشی شهرستان شهرضا، ادامه داد: سیاستی که در چند سال گذشته اتخاذ کردیم واگذاری اماکن عمومی به بخش خصوصی برای ایجاد کسب درآمد برای مجموعه‌های ورزشی و هیأت‌های ورزشی بوده است.

وی با بیان این‌که بر اساس قانون اماکن ورزشی شهرستان شهرضا به بخش خصوصی واگذار شده است، اضافه کرد: درآمد اماکن خصوصی در شهرستان شهرضا 400 میلیون تومان است که به خزانه دولت واریز می‌شود که نیمی از آن برای اعتبارات ورزش شهرستان شهرضا و نیمی دیگر به هیأت‌های ورزشی کمک می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با بیان این‌که یک سوم از مجموعه‌های ورزشی شهرضا درآمدزا و مابقی هزینه بر است، ادامه داد: تعداد 15 مکان ورزشی در شهرستان شهرضا به مزایده گذاشته می‌شود که 6 مکان آن در روستا است و با وجودی که هزینه یک میلیارد تومانی برای آن شده است اما هیچ بهره‌برداری از آن نمی‌شود تنها استخر و 4 سالن ورزشی برای شهرضا درآمدزا است.

انصاری با بیان این‌که در سال گذشته 200 میلیون تومان به هیأت‌های ورزشی شهرضا کمک شد، خاطرنشان کرد: به هر هیأت ورزشی به طور متوسط 4 میلیون تومان کمک شد، امسال تاکنون هنوز هیچ اعتباری نیامده و هنوز کمکی به شهرضا نشده است.

وی با بیان این‌که بیش از 60 میلیون تومان هیأت‌های ورزشی برای برگزاری مسابقات ورزشی بدهی دارند، گفت : اگر اعتباری اختصاص پیدا نکند ورزش شهرضا مغفول می‌ماند باید در فصل تابستان بهترین فصل مسابقات ، ورزشکاران را اعزام کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به نظارت اداره ورزش و جوانان شهرضا بر باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی، اذعان کرد: اداره ورزش و جوانان به صورت روزانه و هفتگی به صورت محسوس و نامحسوس از باشگاه‌های و مجموعه‌های ورزشی و استخر با همراهی شبکه بهداشت و درمان نظارت می‌کند.

وی با اشاره به چمن ورزشگاه تختی شهرضا، گفت: بیش از 40 سال است که از چمن ورزشگاه تختی استفاده می‌شود و در بازه‌های زمانی ترمیم می‌شود، احیای چمن مجدد بیش از 400 میلیون تومان هزینه دارد.

انصاری با اشاره به این‌که در سال 89 اعتباری برای تعمیر چمن ورزشگاه تختی در نظر گرفته شد اما جذب نشد که در سال‌های بعد دیگر قابل تعریف نیست، اظهارداشت:  امسال اعتبارات استانی ما 100 میلیون تومان و ماده 180، 700 میلیون تومان است که در نظر داریم اعتبارات ماده 180 را برای تعمیر چمن ورزشگاه تختی اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سال 93 چمن ورزشگاه تختی در حال از بین رفتن بود که با اعتباری که هزینه شد چمن مرمت و قابل استفاده شد و امسال نیز 20 میلیون تومان برای آن هزینه شد و می‌توان گفت چمن ورزشگاه تختی یکی از بهترین زمین‌های چمن استان اصفهان است.

انتهای پیام/م

یک سوم از مجموعه‌های ورزشی شهرضا درآمدزا و مابقی هزینه بر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.