طرح آبیاری کم فشار با اعتبار ۹ میلیارد ریال در ۱۴۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی بابلسر اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: با توجه به ضرورت استفاده کنترل شده از منابع محدود آبی موجود، توسعه روش‌ های آبیاری کم فشار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی درباره اجرای طرح آبیاری کم فشار در این شهرستان افزود: این طرح بصورت تجمیعی در ۱۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با  ۹ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در سه روستای پارومحله، حاجیکلا، منگلاب این شهرستان اجرا شد.

رزاقی گفت: طرح آبیاری کم فشار در یک هزار و ۲۲ هکتار دیگر از اراضی کشاورزی این شهرستان در دست بررسی و در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: برای استفاده بهینه از منابع آب، خاک و افزایش راندمان آبیاری بخش کشاورزی و توسعه طرح‌های نوین، با نظارت کارشناسان فنی و زیربنایی این مدیریت، در سال جاری تاکنون، ۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان، با ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد.

رزاقی با اشاره به اینکه تجهیز هر هکتار زمین کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار، موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کمی و کیفی تولید می‌شود، افزود: جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و بیماری ها، امکان پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه از مزایای تجهیز اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر درباره اجرای طرح لایینینگ در این شهرستان گفت: طرح پوشش بتنی کانال انتقال آب (لاینینگ) به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۹ میلیارد ریالی با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی در روستای عزیزک این شهرستان در حال اجراست.

وی شتاب بخشی در انتقال و جلوگیری از هدر رفت آب هنگام انتقال از منبع آبیاری (رودخانه، چاه، آب بندان و سد) و توزیع اصولی آن در زمین‌ های زراعی و باغی را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام/ م

هزینه ۹ میلیارد ریالی برای ۱۴۵ هکتار از زمین‌ های کشاورزی بابلسر

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار