هک شدن ۹۰ گیگ از اطلاعات مهم اپل توسط یک نوجوان استرالیایی!

یک نوجوان استرالیایی به علت علاقه شدید به استخدام شدن در شرکت اپل، سایت این شرکت را هک کرد و 90 گیگ از اطلاعات مهم آن را به سرقت برد.

هک شدن ۹۰ گیگ از اطلاعات مهم اپل توسط یک نوجوان استرالیایی!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سنای استرالیا در گزارشی مبنی بر این که یک نوجوان اهل این کشور سایت بزرگترین شرکت فناوری جهان را هک کرده است، هشدار داد.

در این حمله، هکر به کلیدهای مجاز سایت و همچنین حساب های کاربری دسترسی پیدا کرده است و توانسته 90 گیگابایت اطلاعات مهم را از این سایت به سرقت ببرد. هنگامی که اپل از این حمله مطلع شد حساب هکر را مسدود کرد و به اف بی آی گزارش داد.

بعد از انتشار خبر، پلیس فدرال استرالیا به خانه پسر رفته و علاوه بر دستگیری آن، دو لپ‌تاپ اپل، یک تلفن همراه و یک هارد اکسترنال را نیز مصادره کرد. پلیس استرالیا مدعی شده است که نوجوان در پوشه ای با نام "hacky hack hack" اطلاعات به سرقت رفته را ذخیره کرده بود که توانستند به آن دسترسی پیداکنند.

وکیل متهم نیز اعلام کرد، هدف موکل من از این اقدام، رویای یک روز کارکردن در اپل بوده است؛ زیرا او یکی از طرفداران این شرکت بزرگ فناوری است. گفتنی است؛ جلسه محکومیت نوجوان استرالیایی، یک ماه آینده برگزار خواهد شد.

آمار نشان می‌دهد آخرین حمله ها به سایت اپل مربوط به چند سال گذشته است و اخیرا هیچ حمله ای به جز حمله این نوجوان ثبت نشده است. این درحالی است که بسیاری از هکرها درسراسر جهان، به دنبال سرقت اطلاعات از رایانه‌های کارکنان اپل هستند و دیگر از حمله مستقیم به سایت دست کشیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار