نتایج نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان نشان داد بیشتر آمریکایی‌ها رویکرد رئیس‌جمهورشان را نسبت به روسیه بسیار دوستانه می‌دانند.

نظرسنجی سی ان ان: بیشتر آمریکایی‌ها رویکرد ترامپ نسبت به روسیه را بسیار دوستانه می‌دانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی اخیر سی ان ان که روز جمعه منتشر شد، نشان داد از هر 10 آمریکایی 6 نفر معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور رویکرد بسیار دوستانه‌ای نسبت به روسیه دارد. این رقم در میان دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی به 84 درصد رسید.

شبکه خبری سی ان ان روز گذشته نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط سیستم نرم‌افزاری اس اس آر اس را منتشر کرد که نشان می‌داد: نزدیک به 6 نفر از هر 10 آمریکایی معتقدند رئیس جمهور کشورشان نسبت به روسیه رویه‌ای بسیار دوستانه داشته است. همچنین این نظرسنجی نشان داد از هر  10 آمریکایی 4 نفر روسیه را به عنوان دشمن آمریکا می‌دانند. این بالاترین میزان، از زمان آغاز نظرسنجی سی ان ان در سال 1999  است.

براساس نظرسنجی سی ان ان، 84 درصد از طرفداران حزب دموکرات رویکرد ترامپ نسبت به مسکو را بسیار دوستانه توصیف کردند. همچنین 54 درصد از افراد بدون وابستگی حزبی خاص و 27 درصد از طرفدران حزب جمهوری‌خواه این باور را تائید کردند. سی ان ان اعلام کرد حدود 90 درصد از کسانی که در این نظرسنجی حضور داشتند همچنان کشورهای انگلیس و فرانسه را به عنوان دوست آمریکا می‌دانستند، این رقم برای آلمان 84 درصد و برای رژیم اشغالگر قدس 75 درصد بدست آمد.

رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او در 16 جولای سال جاری میلادی برای اولین بار در یک نشست رسمی در هلسینکی فنلاند دیدار کردند. بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عملکرد ترامپ در کنفرانس خبری هلسینکی موج گسترده انتقادات را در داخل آمریکا علیه رئیس جمهور این کشور به همراه داشت زیرا در کنفرانس خبری مذکور رئیس جمهور آمریکا در موضوع مداخله در انتخابات، طرف روس‌ها را گرفت.

روابط میان مسکو و واشنگتن از سال 2014 و به دنبال بحران در اوکراین دچار تنش شد و اختلافات دو کشور بر سر جنگ در سوریه به تشدید تنش‌ها میان دو طرف انجامید. برخی مقامات آمریکایی همچنین روسیه را متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور می‌کنند و مدعی هستند این کار به پیروزی نامزد حزب جمهوری‌خواه کمک کرده است. مسکو با رد تمامی ادعاهای مطرح شده از سوی واشنگتن اعلام کرد هیچگاه برای مداخله در روندهای سیاسی کشورهای دیگر تلاشی صورت نداده است.

 نظرسنجی سی ان ان  با استفاده از یک نمونه هزار و 2 نفری در فاصله زمانی نهم تا 12 ماه آگوست انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار