سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان گفت: لیست کاندیدهای انتخابات پارلمانی نهایی است و هیچ یک از نامزدهای حذف شده شانس بازگشت به انتخابات را ندارند.

هیچ یک از نامزدهای حذف شده شانس بازگشت به انتخابات را ندارندعلیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: لیست کاندیدهای انتخابات پارلمانی نهایی است و هیچ یک از نامزدهای حذف شده شانس بازگشت به انتخابات را ندارند.

وی اظهار داشت: کمیسیون شکایات انتخاباتی حاضر است درباره حذف تعدادی از نامزدها از لیست نهایی نامزدهای انتخاباتی به تک تک افراد حذف شده پاسخ دهد و دلایل حذف آنها را بازگو نماید.

روحانی در خصوص تلاش برخی افراد و جریان ها برای راه یافتن افراد حذف شده به روند انتخابات تاکید کرد: تلاش برای تغییر این فهرست نگران کننده است؛ این لیست نهایی است وهیچ تغییر در آن وارد نخواهد شد.

گفتنی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی مدتی پیش نام ۳۵ نامزد انتخابات پارلمانی را به دلایل مختلف از جمله ارتباط با گروه های مسلح غیر مسئول و غصب زمین از فهرست نامزدها حذف کرد. پس از اعلام اسامی نامزدهای حذف شده، اعتراضات گسترده ای توسط هواداران آنها صورت گرفت و برخی از دفاتر کمیسیون انتخابات توسط آنها مسدود گردید.

انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است در تاریخ 28 میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار