به نوشته پایگاه اینترنتی نشنال، روابط عراق با ایران در نتیجه تحریم‌های اقتصادی جدید آمریکا علیه ایران احتمالا مستحکم‌تر خواهد شد.

نشنال: تحریم‌های آمریکا، روابط ایران و عراق را مستحکم‌تر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال، به گفته کارشناسان، روابط عراق با ایران در نتیجه تحریم های اقتصادی جدید آمریکا علیه ایران احتمالا مستحکم تر خواهد شد. ایران پس از ترکیه دومین شریک تجاری بزرگ عراق است و هر چیزی از گاز تا برق، میوه و سبزیجات این کشور را تامین می کند. این دو کشور 1500 کیلومتر مرز مشترک دارند.

نشنال نوشت: عراق، تحریم های آمریکا علیه ایران را به طور کامل رعایت نخواهد کرد، زیرا این کشور از نظر تجارت و بانکداری به شدت به ایران وابسته است.


بیشتر بخوانید: از موضع العبادی در قبال تحریم‌های ایران سوء‌برداشت شده است/حفظ روابط عمیق تهران-بغداد حائز اهمیت است


حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفته است کشورش با بی میلی از تحریم های آمریکا تبعیت می کند، این اظهارات اعتراضات بسیاری از سیاستمداران عراقی متحد ایران را در پی داشت اما بعدا مشخص شد که تنها محدودیت ها در خصوص معامله با دلار آمریکا خواهد بود.

رناد منصور، محقق ارشد چتم هاوس به نشنال گفت: با این حال اگر دولتی در بغداد مجبور به انتخاب میان آمریکا یا ایران شود، آن ها به سمت ایران متمایل خواهند شد.

منصور گفت: "ایران سابقه بهتری [در عراق] دارد."

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار