محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مراسم دوچرخه سواری جمعی از خبرنگاران که صبح امروز با استفاده از دوچرخههای اشتراکی از خیابان طالقانی تا خیابان امام خمینی(ره) طی شد، گفت: این دوچرخهها به گونهای است که هر شهروندی میتواند با نصب نرم افزار مخصوص آن بر روی تلفن همراه خود هرجا که یکی از این دوچرخهها را دید، کد دوچرخه را در نرم افزار وارد کرده و اقدام به استفاده نماید.
وی تصریح کرد: شهروندان برای استفاده از این دوچرخهها ابتدا باید مبلغی را در نرم افزار مربوطه واریز نمایند و سپس هنگامی که قفل را باز میکنند، به ازای هر نیم ساعت استفاده از دوچرخه مبلغی از حساب آنها کسر خواهد شد.
پورسیدآقایی افزود: شهروندان پس از استفاده از دوچرخه میتوانند آن را در هر نقطهای که دلشان خواست رها کنند و با قفل نمودن دوچرخه نرم افزار زمان استفاده را محاسبه کرده و از حساب آنها پول کم میکند. اگر دوچرخهای چند روز در یک محل بلا استفاده بماند، شرکت متولی دوچرخه را به نقاط پر استفاده منتقل خواهد کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: هزینه استفاده از دوچرخهها طوری در نظر گرفته شده است تا نسبت به استفاده از مترو و اتوبوس ارزانتر باشد و اگرچه هنوز قیمت نهایی نشده، اما صحبت بین نرخ هزار تا 1500 تومان است.
وی در پایان اظهار کرد: 4 نقطه در شهر شامل خیابان مطهری، خیابان بهشتی، بلوار کشاورز و میدان انقلاب محلهایی هستند که دوچرخهها توسط شرکت متولی در گوشه و کنار این خیابانها قرار داده شده و شهروندان میتوانند با دوچرخه به مقصد خود بروند و نیازی هم به بازگرداندن آنها به محل اصلی نیست.
انتهای پیام/
مسایل حقوقی در این خصوص به چه صورت می باشد؟؟؟؟؟
دوچرخه رایگان باشدیا مبلغ خیلی کم اخذ گردد.
دوچرخه سواری در شهر = خطر مرگ و شکستن دست و پا و سر