سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: بحث قومیتی که در فوتبال کشومان وجود دارد موضوع بسیار خطرناکی برای کشورمان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان امیر قلعه نویی سرمربی تیم سپاهان اصفهان در صاحبه با رادیو ورزش در مورد اتفاقاتی که در هفته گذشته لیگ برتر کشورمان رخ داده است گفت: یک بحث قومیتی وارد فوتبال ما شده است. مثالی می زنم: در 8 سال دفاع مقدس استان های جنوبی و غربی کشورمان درگیر جنگ بوده اند اما ما از همه جای ایران در این جنگ شهید دادیم. ما باید یک ایران متحد داشته باشیم، کشوری که 2 هزار سال تمدن دارد. این بحث قومیتی که در ورزش و به خصوص فوتبال دارد خودش را نشان می دهد موضوع بسیار خطرناکی برای کشورمان خواهد بود. این اتفاقات به فوتبال و جامعه ایرانی لطمه خواهد زد و مطمئنم که این موضوع از طرف کسانی برنامه ریزی شده است. ما باید قبل از این ها این موضوع را آسیب شناسی می کردیم تا این فضا به وجود نیاید و کار به اینجا نکشد.

او ادامه داد: ما چه کار فرهنگی در ورزشگاهایمان برای جوانانمان انجام داده ایم که انتظار داشته باشیم این رفتار ها را نداشته باشند. البته من اصلا این حرکت ها را تائید نمی کنم و قابل توجیه نیست اما باید به این موضوع هم توجه کنیم که جوانانمان از حضور در ورزشگاه و گذراندن اوقات فراقت خود چه انتظاراتی دارند. ما به این موضوع توجهی نکرده ایم و نیازهای آن ها را رفع نکرده ایم. من برنامه ، ساختار و فکری برای حل این مشکلات در ورزش کشورمان نمی بینم. همین موضوع باعث می شود این مسائل قومیتی در ورزشگاه ها به وجود بیاید. ما در تمام دنیا به مهمان نوازی و فرهنگم و تمدنمان معروف هستیم، ببینید چه شده که در این چند سال اخیر در استادیم هایمان اتفاقاتی به مانند اتفاقات استادیوم غدیر اهواز و استادیوم آزادی  رخ می دهد.

قلعه نویی در آخر اضافه کرد: ما نمی توانیم بگوییم همه ی تقصیر ها بر گردن خوزستانی ها است. باید آسیب شناسی کنیم و بفهمیم این اتفاقات از کجا آغاز شده است و در فوتبالمان به این شکل دارد خودش را نشان می دهد. به نظر من باید با یکسری از افراد برخورد کنند. اگر از این مسائل به آسانی بگذریم بعد ها برایمان دردسر خواهد شد.


بیشتر بخوانید:کرانچار: در دیدار مقابل کره شمالی تغییراتی خواهیم داشت 


انتهای پیام/

اظهار نظر قلعه نویی در مورد درگیری های تماشاگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.