معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ازکشف پنج هزار تن مواد غذایی احتکار شده در آذربایجان شرقی خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عطاپور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جلسه مبارزه با احتکار و اختفای استانگفت: در روز‌های گذشته پنج هزار تن انواع مواد غذایی از چندین انبار کالا در سطح استان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشف و ضبط شد.

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی  گفت: اقلام کشف شده از جمله شامل روغن خوراکی، برنج و حبوبات است که برخی از آن‌ها از اسفند سال ۹۶ در این انبار‌ها نگهداری می‌شد و تاکنون اقدامی نسبت به توزیع آن انجام نشده بود.

وی اظهار داشت: مقداری از کالا‌های کشف شده با ارز ۴۲ هزار ریالی وارد کشور شده و ضوابط قیمت گذاری در خصوص آن‌ها رعایت نشده بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تشدید نظارت‌ها از واحد‌های نگهداری کالا به ویژه ۲۵ قلم کالای اساسی یادآوری کرد: پرونده تخلف این واحد‌ها در کمترین زمان ممکن برای رسیدگی و اعمال قانون به تعزیزات حکومتی ارجاع می‌شود.

عطاپور از مردم خواست موضوع گرانفروشی، عرضه نکردن کالا و احتکار در واحد‌های صنفی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی با اشاره به نوسانات قیمت گوشت گرم مرغ نیز گفت: واحد‌های صنفی عرضه کننده و مرغداری‌ها موظف به رعایت سقف قیمت میانگین کشوری هستند و در غیر این صورت برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

عطاپور افزود: این قیمت به صورت روزانه توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان و از طریق سامانه مربوطه استخراج و به مراجع ذیربط از جمله تشکل‌ها و واحد‌های کشتارگاهی اطلاع رسانی می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

پنج هزار تن مواد غذایی احتکار شده در آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد

برچسب ها: صنعت ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.