در پی وقوع اختلال در سامانه کنترل ترافیک فرودگاه «اسخیپول» آمستردام، تمامی پروازهای ورودی و خروجی آن به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، در پی وقوع اختلال در سامانه کنترل ترافیک فرودگاه «اسخیپول» آمستردام، تمامی پروازهای ورودی و خروجی آن به حالت تعلیق درآمد.

سازمان اروپایی امنیت ناوبری هوایی که با نام «یورو کنترل» نیز شناخته می‌شود، اعلام کرد این اختلالات اندکی پس از ساعت 1 بعد از ظهر به وقت محلی و در پی بروز «مشکل در برقراری ارتباط» آغاز شد.

سرویس مراقبت پرواز هلند اعلام کرد این اختلالات به دلیل بروز مشکلات فنی در ارتباطات بین خلبانان و پرسنل برج مراقبت ایجاد شده است. این نهاد همچنین افزود استفاده از سامانه ارتباطی پشتیبان موجب شد تمامی پروازها به سلامت در این فرودگاه بنشینند. در حال حاضر، پروازهای ورودی اجازه نشستن در این فرودگاه را ندارند.

مقامات فرودگاه اسخیپول در بیانیه‌ای اعلام کردند پذیرش پروازهای ورودی «به کُندی» در حال ادامه است. با این حال، این فرودگاه اعلام کرده است احتمال تاخیر در پروازها همچنان وجود دارد.

پیشتر، صفحه کاربری رسمی این فرودگاه در توییتر در پیامی به مسافران نسبت به احتمال تعطیلی کلی این فرودگاه به دلیل یک مشکل در برج مراقبت هشدار داده بود. در این پیام آمده بود: «امنیت پرواز در حال بررسی این مسئله است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار