دانش آموزان منتخب فارس در سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان پسر موفق به کسب ۴۲ رتبه اول تا چهارم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جعفر صادقی رئیس اداره امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس در سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری این دوره از مسابقات گفت: دانش آموزان در ۶ حوزه هنر‌های نمایشی و فیلم کوتاه، هنر‌های دستی و تجسمی، رسانه و فضای مجازی، ادبی و پژوهشی و هنر‌های آوایی به رقابت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان همه ساله در چهار مرحله منطقه ای، آموزشگاهی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مجموع بیش از ۲۸۶ هزار دانش آموز دختر و پسر از سراسر استان فارس در سه مقطع تحصیلی و ۵۹ رشته، در مرحله آموزشگاهی این مسابقات شرکت کردند.

رئیس اداره امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس ادامه داد: با ارزیابی آثار دانش آموزان در مرحله آموزشگاه، ۱۲۶ هزار اثر دانش آموزان به مرحله منطقه‌ای راه یافت که پس از ارزیابی آثار ارسالی، ۴۵ هزار اثر به صورت انفرادی و گروهی به مرحله استانی راه یافتند.
صادقی اضافه کرد: در مرحله کشوری نیز حدود ۳۲۰ اثر به عنوان آثار منتخب استانی برای بازبینی ارسال شد که پس از بازبینی و داوری این آثار، ۱۳۰ اثر گروهی و انفرادی برای داوری مرحله به حضوری دعوت شدند.

رئیس اداره امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ۲۵ تن از دانش آموزان در استان فارس به صورت انفرادی و گروهی موفق به کسب رتبه اول شدند، افزود: ۶ دانش آموز رتبه دوم، ۴ دانش آموز رتبه سوم و ۷ دانش آموز نیز رتبه چهارم را کسب کردند.

سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان پسر سراسر کشور از ۱۸ تا ۲۲ مرداد ماه به میزبانی اداره کل شهرستان‌های تهران در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد که از استان فارس ۴۵ دانش آموز حضور داشتند.
انتهای پیام/ت

برتری دانش آموزان فارسی درجشنواره فرهنگی و هنری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار