ضیایی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان بنادر، سوخت سوبسیدی به خطوط کشتیرانی ارائه می‌شود.

تخصیص سوخت سوبسیدی برای رفع مشکلات کشتیرانی/ افزایش قیمت سوخت کشتی از 2 هزار تومان به 5 هزار تومانیحیی ضیایی دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ از تخصیص نیافتن سوخت به خطوط کشتیرانی ایران از سوی کشورهای اروپایی و جنوب شرقی ایران خبر داد و گفت: متأسفانه تحریم‌ها مشکلات بسیاری را در جهت تأمین سوخت برای  کشتی ایجاد کرده است به طوری که این کشورها حاضر نیستند سوخت مورد نیاز کشتی‌ها را تأمین کنند.

وی ادامه داد: در گذشته کشتی‌ها سوخت خود را به قیمت 2 هزار و 500 تومان تهیه می‌کردند اما هم اکنون قیمت هر لیتر سوخت برای کشتی‌ها 5 هزار تومان تمام می‌شود که این خود باعث ایجاد مشکل نقدینگی برای خطوط کشتیرانی شده است.

ضیایی درباره حل این مشکل توسط  مسئولان سازمان بنادر ودریانوردی و وزارت نفت خبر داد و گفت:  ارائه سوخت سوبسیدی‌ به شناورها باعث رفع مشکل سوخت رسانی به این بخش می شود.

ضیایی همچنین از مشکلات خطوط کشتیرانی در زمینه نقل و انتقالات ارزی خبر داد و گفت:گروه  ضمانت بیمه ای خطوط کشتیرانی مانع از عضویت ما در این بخش شده است و همین امر چالش هایی را در خطوط کشتیرانی کشور ایجاد کرده است.

 دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته  تصریح کرد: بیمه خطوط کشتیرانی‌ها ،خروج  شناورهای  مسافری ایران از موسسات رده بندی  و همچنین عدم دریافت  بارنامه برای تردد کشتی‌ها باعث شده میزان تردد در چند ماه گذشته کاهش یابد.

وی اظهار کرد:کاهش ورود لاینر‌ها به بنادر ایران بعلت تحریم‌ها، مشکلاتی در این حوزه ایجاد کرده است.با این حال سازمان بنادر و دریانوری در حال برنامه ریزی برای کاهش مشکلات کشتیرانی‌ها در این بخش  است.

 دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته  گفت:در حالیکه میزان واردات کانتینر در چند ماه گذشته کاهش 19.3 درصدی داشته ، اما میزان صادرات در این بخش شاهد رشد 5 درصدی بوده است.

وی در پایان تأمین کانتینر برای کالاها را از مهمترین مشکلات این بخش مطرح کرد و گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده امیدواریم مشکل تأمین کانتیتر برای واردات و صادرات در چند ماه آ‌ینده کاهش یابد.

انتهای پیام/


مشکل تأمین کانتینر برای صادرات و واردات کالاها از طریق دریا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار