مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: پایگاه انتقال خون سبزوار تنها دارای یک پزشک دایم است که مدیریت این پایگاه را هم بر عهده دارد.

پایگاه انتقال خون سبزوار تنها یک پزشک دائم داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید حمیدرضا اسلامی مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به صورت میانگین روزانه ۶۰ الی ۷۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه می‌کنند ولی در این مرکز با کمبود پزشک دائم مواجه هستیم.

وی با با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۹۲ نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که آن‌ها تنها با فعالیت یک پزشک دائم انجام شده است، افزود: پایگاه انتقال خون سبزوار در سال گذشته حدود ۳۳ هزار و ۳۶۵ کیسه خون و فرآورده خونی را تولید و همچنین طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۲ نفر در این شهرستان موفق به اهداء خون شدند.

اسلامی ادامه داد: متاسفانه ظرفیت تولید پلاسما در سبزوار به دلیل کمبود پرسنل به شدت تحت فشار است و در کنار توسعه بهداشت و درمان این شهرستان، دولت باید به انتقال خون سبزوار توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به نشستی که با فرماندار ویژه سبزوار و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سبزوار برگزار کردند، گفت: در این نشست مقرر شد برای تأمین کمبود پزشک شهرستان در ایام خاص، از نیرو‌های تخصصی بسیج جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر استفاده شود.

اسلامی افزود: کمبود فضای فیزیکی و عدم جذب اعتبار برای احداث ساختمان جدید یکی دیگر از مشکلات این پایگاه انتقال خون است که در این راستا زمین مورد نیاز احداث ساختمان پایگاه انتقال خون سبزوار مشخص شده اما با توجه به اعتبارات دولتی، برای احداث این ساختمان دچار مشکل شده ایم.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر اعتبار قابل توجهی برای تکمیل این پروژه جذب نشده است، ادامه داد: برای تکمیل پروژه ساختمان انتقال خون سبزوار نیازمند کمک‌های خیرین نیک اندیش هستیم.

پرستو جمیلی رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار با اشاره به اینکه طی چهار ماه نخست امسال سبزوار رشد ۴ درصدی در افزایش مراجعه کنندگان داشته است، گفت: در این مدت پنج هزار و ۵۰۷ نفر به این پایگاه مراجعه کردند که چهار هزار و ۵۱۸ نفر از این تعداد موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: دو هزار و ۶۵۶ نفر از اهداء کنندگان خون در سبزوار مستمر هستند.

انتهای پیام // ف. ش

 

رشد ۴ درصدی  مراجعه کنندگان به پایگاه انتقال خون سبزوار

برچسب ها: اهداء خون ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.