سخنگوی کاخ سفید گفت نمی‌تواند تضمین کند نواری وجود دارد که در آن رئیس‌جمهور آمریکا از واژه «کاکاسیاه» استفاده کرده است.

ابراز تردید کاخ سفید درباره وجود نواری از اظهارات توهین‌آمیز ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد او نمی‌تواند تضمین کند که آیا فایل ضبط شده‌ای وجود دارد که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آن از واژه «کاکاسیاه» استفاده کرده است یا خیر.

اظهارات سخنگوی کاخ سفید در پی ادعاهای اخیر اوماروسا نیومن، دستیار سابق ترامپ صورت گرفت. نیومن ادعا کرده بود صدای ضبط شده ترامپ را در حالیکه از واژگان نژادپرستانه استفاده کرده، در اختیار دارد.

سندرز در این باره اعلام کرد: من تاکنون هیچگاه نشنیدم که او (ترامپ) از این واژه یا عبارات مشابه استفاده کند. سندرز در پاسخ به سوالات گزارشگر ان بی سی گفت: من هیچ چیزی را نمی‌توانم تضمین کنم اما می‌توانم به شما بگویم که رئیس جمهور مستقیما به این موضوع پاسخ داده است.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید همچنین درباره توئیت روز سه شنبه ترامپ، که در آن نیومن را سگ نامیده بود، گفت: این مسئله اصلا ربطی به نژادپرستی ندارد و کاملا به این برمی‌گردد که رئیس جمهور شخصی را برای فقدان صداقت خطاب قرار داده است.

او همچنین تاکید کرد ترامپ نیز مانند سایرین می‌تواند افراد را آنطور که می‎‌بیند خطاب قرار دهد. سندرز گفت ترامپ همواره آتش را با آتش پاسخ می‌دهد و او قطعا از انجام اینکار عقب نخواهد نشست.

پیش از این دونالد ترامپ ادعاهای مطرح شده از سوی مشاور سابق کاخ سفید را محکوم کرد و اعلام کرده بود که واژه کاکاسیاه هیچگاه جز دایره واژگان مورد استفاده او نبوده است.

این هفته نیومن از وجود دو فایل ضبط شده از ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید خبر داد.  در یکی از نوارهای ضبط شده مربوط به استفاده ترامپ از واژه کاکاسیاه که نیومن در اختیار سی بی اس نیوز قرار داد، سخنگوی سابق کمپین انتخاباتی ترامپ و دستیار سابق اریک ترامپ در حال بحث درباره این موضوع هستند. با این حال هر دو نفر این گفتگوی دو نفره را تکذیب کردند و سی بی اس نیوز نیز هنوز در اختیار داشتن این نوارها را مورد تائید قرار نداده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد اگرچه کمپین انتخاباتی ترامپ اعلام کرده شکایتی را علیه ادعاهای اخیر نیومن صورت داده‌اند، دستیار 44 ساله سابق کاخ سفید اعلام کرد او سکوت نخواهد کرد.

نیومن همچنین گفته بود ترامپ در حال زوال ذهنی بوده است. مشاور سابق کاخ سفید در کتاب جدیدش اعلام کرده است که ترامپ چندین بار از الفاظ توهین آمیز علیه سیاهپوستان استفاده کرده و حتی نوار صوتی آن  را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار